سپاه باز هم خوش درخشید؛

سنگ تمام نورچشمی‌های انقلاب برای زوار / خدمتی از جنس عشق

سرویس: اخبار استانکد خبر: 309252|10:22 - 1398/07/22
نسخه چاپی
سنگ تمام نورچشمی‌های انقلاب برای زوار / خدمتی از جنس عشق
مرصادنیوز: نورچشمی‌های انقلاب اینجا در مرز خسروی برای خدمت به زوار اباعبدالله(ع) باز هم خوش درخشیدند و خدمت بزرگی به زوار انجام دادند.

به گزارشامروله،  فرزندان مولود مبارک انقلاب همیشه مظلوم مانده‌اند و همواره به دور از لنز دوربین‌ها خدمت می‌کنند؛ جنس خدمتشان بی‌ریا و خالص است و برای همین است به دل می‌نشیند. مثل همین جا در 20 کیلومتری مرز خسروی که عشاق‌الحسین (ع) را پذیرایی می‌کنند.

جنگ که می‌شود سپاه جان برکف آماده است؛ زلزله که می‌شود تمام تجهیزاتش را برای کمک به خط می‌کند، سیل که می‌شود با زنجیره انسانی ناجی مردم می‌شود و حالا هم خالصانه هر آنچه داشته در طبق اخلاص گذاشته برای آسایش زوار اباعبدالله (ع).

زواری که از صدها کیلومتر دورتر راهی سرزمین عشاق شده‌اند اینجا چندکیلومتری مرز استراحتی کوتاه می‌کنند در زائرسرای شهدای سپاه نبی‌اکرم (ص) استان و رنج سفر را با خاطره‌ای خوش از مهمانوازی مردمان این دیار به فراموشی می‌سپارند.

اینجا خادم‌های باصفایی هم دارد که 24 ساعته مشغول خدمت عاشقانه به زوار هستند؛ همه آنها شوق زیارت دارند ولی مانده‌اند تا خدمت کنند که البته اجر خدمت به زوار هم کمتر از زیارت نیست.

زائرسراهای سپاه نیز در خسروی شبانه روز میزبان زوار حسینی هستند. این زائرسراها با 5 سالن بزرگ و مجهز به به سیستم سرمایشی، سرویس های بهداشتی و ظرفیت بیش از 5 هزار زائر دارد که حتی در برخی شبها محوطه باز این مجموعه هم به دلیل استقبال زوار پر می شود.

زائرسرای سپاه

تقدیر استاندار کرمانشاه از پذیرایی شایسته زوار توسط سپاه کرمانشاه

هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه از خدمات رسانی زائرسرای سیدالشهدا و موکب سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه که در حوالی مرز خسروی برپا شده بازدید کرد.

استاندار کرمانشاه در این بازدید به گفتگو با زواری پرداخت که در این مکان استراحت می کردند و با ابراز رضایت زائران از خدمات این موکب به تقدیر از زحمات سپاه پرداخت.

استا

این مسئول گفت: کار بزرگی که سپاه برای اسکان و خدمت رسانی به زوار در این منطقه انجام داد، جای دیگری ندیدیم.

زائرسراهای سپاه ظرفیت پذیرایی از ۵۰۰۰ زائر اربعین را دارد

سرهنگ بهرام میرزایی، معاون فرهنگی سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد، اظهار داشت: سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه در راستای خدمات رسانی به زائران ابا عبدالله الحسین از دو ماه پیش در این منطقه اقدام به راه اندازی ستاد اربعین با کمیته های آماد و پشتیبانی، کمیته فرهنگی و... کرده است.

وی افزود: این کمیته ها و مجموعه مذکور شبانه روزی در خدمت زائران حسینی هستند و با توجه به اینکه زوار ابا عبدالله تا ساعات ۱۵ و ۳۰ اجازه تردد از مرز را دارند، مجبورند شب را در قصرشیرین سر کنند و از این امکانات سپاه برای پذیرایی و اسکان آنها استفاده می شود.

معاون فرهنگی سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه ادامه داد: ما آمادگی اسکان حداقل ۵ هزار نفر در روز را داریم و کمیته فرهنگی ما نیز پابه پای کمیته پشتیبانی در زمینه آماده سازی فضا تلاش می کنند.

این مسئول به طرح زیارت به نیابت از شهدا نیز اشاره کرد و گفت: این موضوع در قالب کمیته فرهنگی اربعین اجرا شده است و خدمات ما نیز تا بازگشت زائران اربعین ادامه دارد.

میرزائی از برپایی نماز جماعت و زیارت عاشورا در حسینیه حضرت رقیه خبر داد و گفت: نمایشگاه از غدیر تا شام نیزبرای زائران برپا شده است.

وی بیان داشت: از فردا نیز بنا است که دو ایستگاه سیار پخش فیلم را در این مرکز و مرز خسروی داشته باشیم و سینمای سیار مذکور فیلم های ارزشی را برای زائران به نمایش می گذارد.

معاون فرهنگی سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه فضا سازی فرهنگی از ورودی استان تا خروجی مرز انجام شده است و اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته است.

خدمات‌رسانی بسیج جامعه زنان کرمانشاه به زوار اربعین

فرشته همتی، مسئول بسیج جامعه زنان سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه هم در گفتگو با شبکه اطلاع رسانی مرصاد با اشاره به خدمات‌رسانی بسیج جامعه زنان در بحث خدمت‌رسانی به زوار اظهار داشت: موکب سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه در قصرشیرین از حدود سه تا چهار هفته پیش فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی افزود: در این مدت کارهای مهیا کردن موکب انجام شده ولی پذیرش زوار طی دو روز گذشته با باز شدن مرز خسروی صورت گرفت و در این مدت شاهد افزایش مراجعه زوار به این موکب بودیم.

موکب

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه گفت: روز یکشنبه مراجعاتی به صورت انفرادی به موکب داشتیم که پذیرایی و اسکان شدند و روز دوشنبه نیز موکب با استقبال زوار روبرو شد و در دوشنبه شب حدود ۸۰۰ زائر از استانهای زنجان و قم را در این موکب اسکان دادیم.

این مسئول بیان داشت: همچنین جدای از بحث اسکان زوار در قسمت پشتیبانی نیز با کمک برادران شام و صبحانه برای زوار آماده و ارائه می‌شود و زوار بعد از اقامه نماز صبح و صرف صبحانه راهی مرز خسروی می‌شوند.

همتی با اشاره به خدمات بسیج جامعه زنان سپاه حضرت نبی اکرم‌(ص) استان کرمانشاه در این موکب گفت: روزانه ۱۵ تن از خواهران شامل ۵ از بانوان کادر رسمی و ۱۰ نفر از خواهران بسیجی در حال ارائه خدمات به زوار هستند که درصدد افزایش این تعداد جهت خدمات دهی بیشتر هستیم.

وی ادامه داد: این خواهران در بحث مهیا کردن سالن اسکان، توزیع آب آشامیدنی، نظافت سرویس های بهداشتی و حمام و حتی شست‌وشوی لباس زوار با خادمان همکاری می کنند.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه تصریح کرد: در روزهای آتی هم آمادگی داریم بتوانیم در هر شبانه روز یک‌ هزار زائر را پذیرایی و اسکان دهیم.

این مسئول همچنین با اشاره به زیرساخت‌های مطلوب مرز خسروی بیان داشت: زیرساختهای مرز خسروی به مراتب مناسب تر است، این زیرساخت‌ها البته برای بلندمدت بهتر خواهد شد و یک ظرفیت بسیار خوب برای آینده است.

همتی گفت: در حال حاضر برخی از مرزهای دیگر برای اسکان هنوز از چادرهای اضطراری استفاده می‌کنند، اما در مرز خسروی و موکب سیدالشهدای سپاه حضرت نبی‌اکرم (ص) استان کرمانشاه سوله‌های بسیار بزرگ مجهز به سیستم خنک کننده و سرویس‌های بهداشتی و حمام برای رفاه حال زوار استقرار یافته است.

اما جدای از اسکان موکب‌ها بسیج و سپاه در کنار این مکان برپا شده و روزانه ظرفیت پذیرایی از 8 هزار نفر دارد که در دو وعده صبحانه و شام و همچنین یک میان وعده از زوار پذیرایی می‌کند.

پذیرایی موکب

همچنین سپاه حضرت نبی‌اکرم(ع) در کنار این مجموعه یک بیمارستان سیار نیز برپا کرده که به صورت 24 ساعته بدون چشم داشت به زوار خدمت می‌کنند.

بیمارستان

همچنین در کنار زائرسرای سیدالشهدا نمایشگاه بزرگ «روایت تجسمی از غدیر تا شام» برپا شده است این نمایشگاه شامل عکس نوشته های جالب و جذاب است که با استقبال زوار رو به رو شده است.

نمایشگاه روایت تجسمی

نماز جماعت نیز به صورت منظم در این مکان به امامت حجت الاسلام جلیلیان نماینده ولی فقیه در سپاه حضرت نبی اکرم(ص) اقامه می شود.

نماز

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد