مدیرکل دادگستری استان کرمانشاه تأکید

لزوم اجرای مطلوب طرح «هر مسجد یک حقوقدان» در استان کرمانشاه

سرویس: اخبار استانکد خبر: 309296|12:16 - 1398/07/25
نسخه چاپی
لزوم اجرای مطلوب طرح «هر مسجد یک حقوقدان» در استان کرمانشاه
مرصادنیوز: مدیرکل دادگستری استان کرمانشاه بر لزوم اجرای مطلوب طرح «هر مسجد یک حقوقدان» در استان تاکید کرد.

به گزارشامروله،  پرویز توسلی زاده امروز پنجشنبه در مراسم دیدار بسیج حقوقدانان با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه اظهار داشت: بسیج یک ظرفیت بزرگ و ناشناخته است.

وی  وجه تمایز نظام اسلام با سایر نظام ها را همین بعد ایثارگری و بسیجی بودن مردم دانست و افزود: این بعد از ظرفیت بالایی برخوردار است و باید از آن استفاده کرد.

مدیرکل دادگستری استان کرمانشاه با تاکید بر اجرایی شدن سند تحول قضایی که توسط رئیس قوه قضاییه کشور تقدیم رهبر شد، گفت: لازم است تمام فعالیت ها در کشور از جمله فعالیت های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و قضایی متناسب با این سند اجرا و متحول شود.

وی همچنین بر آموزش همگانی حقوقی به مردم تاکید کرد و گفت: ما هم در دادگستری و هیئت اندیشه ورز بسیج حقوقدانان به دنبال این مهم هستیم که از ظرفیت ها استفاده کرده و مشکلات مردم را در حوزه کار قضایی حل و فصل کنیم.

توسلی زاده خاطر نشان کرد: متاسفانه امروز در دادگستری شاهد انباشت و ورودی بالای پرونده‌ها هستیم و معتقدیم که باید مردم کمترین اختلاف را داشته باشند.

این مسئول تاکید کرد: هر چه اختلافات بیشتر باشد به همان میزان اداره جامعه سخت خواهد بود و اصطکاک بین مردم باعث می‌شود که انرژی مثبت جامعه به هدر برود.

مدیرکل دادگستری استان کرمانشاه ادامه داد: در این راستا در نظر داریم مسائل و مشکلات مردم را در خارج از دادگستری حل و فصل کنیم.

این مسئول عنوان کرد: هر چه جامعه با معیارهای اسلامی و دینی اداره شود نیازی به قواعد الزام آور در حوزه کاری و قضایی کمتر خواهد شد و مردم به زندگی خود مشغول و ما هم به مسائل کلان می پردازیم.

وی بسیج حقوقدانان را یکی از ظرفیت های بزرگ در راستای رسیدگی به مشکلات مردم معرفی کرد و گفت: طرح هر مسجد یک حقوقدان که مورد توجه آیت الله رئیسی نیز قرار گرفته است باید به نحو احسن اجرا شود و به دنبال این مهم هستیم.

توسلی زاده افزود: دفاع از حقوق عامه مردم و رسیدگی شبهات حقوقی مردم از دیگر ماموریت های بسیج حقوقدانان است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد