معاون بازرگانی سازمان صمت کرمانشاه مطرح کرد

سهم ۵ درصدی کرمانشاه از صادرات کشور

سرویس: اخبار استانکد خبر: 309316|15:10 - 1398/07/29
نسخه چاپی
سهم ۵ درصدی کرمانشاه از صادرات کشور
معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: سهم این استان از کل صادرات کشور ۵ درصد است.

به گزارشامروله، 

احسان باقرخانی در گفتگو باشبکه اطلاع رسانی مرصاد، در خصوص اقدامات سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه در جهت روانسازی و تسهیل امر صادرات اظهار داشت: تعددبخشی به رویه های صادرات و واردات کالا در استان با تصویب کار گروه و پیگیری دستگاههای ذیربط از جمله اقدامات ما در این زمینه بوده است.

معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه افزود: در این راستا جلسات مستمری را در قالب کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی استان برگزار کرده ایم.

این مسئول از برگزاری جلسات کارشناسی  نیز ذیل کارگروه مذکور و با هدف طرح مسائل و مشکلات صادرات از سوی دستگاههای ذیربط به عنوان بخشی از این اقدامات خبر داد.

باقرخانی با اشاره به اهمیت مبادی مرزی در موضوع صادرات گفت: انجام مکاتبات عدیده با مرکز کشور در راستای بازگشایی مبادی مرزی از دیگر اقدامات ما در این زمینه بوده است.

وی تصریح کرد: برخی از مبادی مرزی بر اساس سیاست های اتخاذ شده از سوی دولت عراق به صورت مقطعی تعطیل و غیر فعال  شده اند که از آن جمله می توان به مرزهای پرویزخان و سومار اشاره کرد.

معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه همچنین از انجام مکاتبات متعدد با مرکز کشور در راستای لغو ممنوعیت صادرات اقلامی  چون رب گوجه فرنگی، نخود، دام زنده و ... به عنوان دیگر اقدامات انجام شده برای تقویت حوزه صادرات یاد کرد و گفت: این اقدامات همچنین در راستای حمایت از تولید کنندگان داخلی بوده است.

این مسئول از اعزام هیئت های کارشناسی به مبادی مرزی در جهت آگاهی از آخرین وضعیت تردد کالا در مبادی مرزی، موانع و مشکلات حاکم بر صادرات و تهیه و ارسال گزارش به مراجع ذیربط در راستای رفع یا به حداقل رسانی موانع موجود نیز خبر داد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد