مدیرعامل تعاون روستایی کرمانشاه مطرح کرد

خرید تضمینی بیش از ۷۱ هزار تن گوجه فرنگی در کرمانشاه

سرویس: اخبار استانکد خبر: 309327|11:38 - 1398/07/30
نسخه چاپی
خرید تضمینی بیش از ۷۱ هزار تن گوجه فرنگی در کرمانشاه
مرصادنیوز: مدیرعامل تعاون روستایی استان کرمانشاه گفت: از ابتدای آغاز طرح خرید تضمینی ۷۱ هزار و ۲۰۰ تن گوجه فرنگی از کشاورزان کرمانشاهی خریداری شده است.

به گزارشامروله، ایرج صفایی در گفتگو باشبکه اطلاع رسانی مرصاد ، از پیگیری اجرای طرحهای اشتغالزایی خبر داد و اظهار داشت: این طرح ها از محل اشتغال روستایی تامین اعتبار می شود و اینک در حال تشکیل پرونده و ارائه طرح توجیهی آنها هستیم.

وی طرح های مذکور را شامل طرح سردخانه ۷۰۰ تنی بالای صفر برای نگهداری میوه و کالا و بارانداز صادراتی در قصرشیرین اعلام کرد و افزود: طرح سردخانه ۷۰۰ تنی بالای صفر زالوآب شهرستان روانسر در کارگروه کمیته فنی مصوب شده و د رنوبت پرداخت تسهیلات بانک قرار دارد.

مدیرعامل تعاون روستایی استان کرمانشاه گفت: همچنین  به منظور اجرای طرح بارانداز صادراتی قصرشیرین پنج هزار متر زمین پیشنهاد شده که طرح توجیهی اولیه به سازمان مرکزی ارائه شده و برای تخصیص اعتبار مدارک مورد نیاز شامل سند زمین و وثایق و .. تهیه شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: از ابتدای آغاز طرح خرید تضمینی گوجه فرنگی ۷۱ هزار و ۲۰۰ تن گوجه فرنگی از کشاورزان خریداری شده است.

صفایی با اعلام اینکه بیشترین گوجه فرنگی خریداری شده مربوط به شهرستان های کرمانشاه و روانسر بوده، بیان کرد: همچنین این محصول از کشاورزان شهرستان سنقر صحنه و کنگاور خریداری شده است و خرید تضمینی گوجه فرنگی همچنان ادامه دارد.

وی همچنین از اجرای طرح کاشت چغندر قند پاییزه به میزان ۳۳۰ هکتار خبر داد و گفت: کشت چغندر قند در مناطق گرمسیری شامل شهرستان قصرشیرین و سرپل ذهاب در دست انجام است.

مدیرعامل تعاون روستایی استان کرمانشاه با بیان اینکه نهاده های مذکور به وسیله اتحادیه تعاونی تولید استان کرمانشاه تامین می شود، افزود: مراحل کاشت، داشت و برداشت به این محصول مدیریت و از کشاورزان حمایت می شود و امسال نخستین سال کاشت چغندر قند پاییزه است.

صفایی بیان کرد: با توجه به اینکه امسال نخستین سال کاشت چغندرقند پاییزه است و نوع بذر کاشت شده نیز وارداتی بوده پیش بینی می شود ۵۰۰ هکتار چغندر قند کشت شود.

این مسئول افزود: فصل کاشت چغندرقند پاییزه در حال سپری شدن است اما اگر بذر این محصول به موقع می رسید شاهد کاشت یک هزار هکتار چغندر قند بودیم.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد