گزارش خبری

مراسم اختتامیه دوره آموزشی کلید بهشت (آموزش عملی نماز) در سرپلذهاب برگزار شد

سرویس: اخبار استانکد خبر: 309356|13:00 - 1398/08/04
نسخه چاپی
مراسم اختتامیه دوره آموزشی کلید بهشت (آموزش عملی نماز) در سرپلذهاب برگزار شد
مراسم اختتامیه دوره آموزشی کلید بهشت(آموزش عملی نماز) در شهرستان سرپلذهاب با حضور رئیس ستاد اقامه نماز استان کرمانشاه ومعاون سواد آموزی استان کرمانشاه و رئیس آموزش و پرورش سرپلذهاب برگزار شد.

به گزارشامروله، حجت الاسلام علی مولوی در این مراسم گفت: نماز زيباترين و كامل ترين شكل عبادت و پرستش است. نماز ذكر كاملي است كه خداوند بارها از بندگان خويش خواسته تا ذكر كثير و بسيار داشته باشند.

رئیس ستاد اقامه نماز استان کرمانشاه  افزود: نماز در روح و جان فرد نمازگزار آثار تربيتي فراواني به جاي مي گذارد. شرايط و آدابي كه براي نماز ذكر شده، نظام و روابط صحيح انساني را به طور خودكار تنظيم مي كند.

وی تصریح کرد: نظم و ترتيب در نماز، وقت مشخص براي آن و پيروي از امام عادل و پرهيزكار ارزشهاي صحيح اجتماعي و رعايت نظم و انضباط را به جامعه تزريق مي كند.

هرمز نوروزی در ادامه گفت: در استان کرمانشاه ۲۷۰ هزار بی سواد مطلق است که ۷۰هزار آن در جامعه هدف سن ۱۰ تا ۴۹ سال می باشد و لذا به همین منظور برنامه ریزی و تلاش در جهت ارتقای سطح سواد نیز بیش از پیش می طلبید.

معاون سواد آموزی استان کرمانشاه افزود: با بهبود و کیفیت سطح یادگیری و ارتقای شاخص های سوادآموزی با همکاری و نگاه ویژه استاندارکرمانشاه عملکرد حوزه سوادآموزی استان در سطح کشور حائز رتبه نخست شده و همچنین شهرستان سرپلذهاب نیز با ۱۱۳درصد رتبه اول استان قرار دارد.


وی خبرداد: استان کرمانشاه در مسابقات کتاب و کتابخوانی و کلید بهشت و آموزش عملی نماز رتبه اول کشور کسب کرده است.

وی با تاکید براینکه تربیت مقدم بر تعلیم است ، گفت: معتقدیم تعلیم و تربیت توام با هم رشد کنند و لذا باید در امور یادگیری تعهد بر تخصص نیز ارجحیت پیدا کرده و ارزش قائل شویم.

روح اله عباسیان در ادامه گفت: اولین مسئله ای که در آموزش به دانش آموزان و سوادآموزان باید توجه شود بیان اهمیت نماز و اسرار نماز است تا هرآنچه که به عنوان سوال احتمالی در اذهان آنان است رفع گردد.

رئیس آموزش و پرورش سرپلذهاب بابیان اینکه نماز ستون دین است بر اهمیت توجه به این فریضه الهی تاکید کرد و ادای نماز را موجبات فراهم ساختن سعادت دنیوی و اخروی انسان ها برشمرد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد