چگونه یک همسر ایده آل باشیم؟

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 309368|08:14 - 1398/08/07
نسخه چاپی
چگونه یک همسر ایده آل باشیم؟
زوج هایی که عادات مشابهی دارند زندگی محکم تری خواهند داشت و در واقع ازدواج آن ها موفق تر خواهد بود. درصورتی که بین یک زن و شوهر تنها یکی از آن ها سیگاری باشد احتمال جدایی بین آن ها خيلي بیش از زوج هایی است که یا هر دو سیگاری هستند یا هر دو کلا سمت سیگار نمی روند. عادات شبیه حتی به صورت منفی زندگی زناشویی را بادوام تر می کند.

به گزارشامروله، به چه دلیل برخی از ازدواج ها برای همیشه دوام می آورند ولی برخی ديگر در کشمکش غرق میشوند و در پایان هم محکوم به شکست هستند. آخرین تحقيقات روانشناسان درصورتی که به وسیله زوج ها جدّي گرفته شود قطعاً میتواند کمک شایانی در حفظ ازدواج باشد. کافی است سرنخ های کوچک را اندکی جدّي بگیرید. سرنخ هایی که میتواند در یک عکس قدیمی زمان دبیرستان شما وجود داشته باشد و یا حتی در یک مبل راحتی اتاق نشیمنتان خودنمایی کند.

 

همسرتان را با دیگران مقایسه نکنید

هر شخص نقاط قوت و ضعف خاص خویش را دارد، هیچوقت همسر خویش را مقایسه نکنید، چراکه انسانها اختلاف های شخصی بسياري با یکدیگر دارند.

 

به حریم خصوصی همسرتان وارد نشوید

همسر ایده‌ال معتقد به روابط دو طرفه است، اینگونه اشخاص برای برقراری روابط دو طرفه همواره سعی می کنند و به حریم خصوصی شریک زندگی خویش اعتقاد دارند و به این حریم احترام می گذارند.

 

اولویت اول در زندگی مشترک همسرتان باشد

یک همسر ایده‌ال ، اولویت اولش در زندگی همسرش است و همواره گفتگو با وی را در اولویت کارهای خویش قرار می دهد. همچنين مهارت های گفتگوی مؤثر را می داند، به این معنی که هر موقع برای شان مشکلی پیش آید، از طريق گفتگوی منطقی با همسرش و در فضایی توأم با احترام تلاش در حل مشکل دارد.

 

برای آشتی پیش قدم شوید

آیا شما کسی هستید که پس از جروبحث قدم نخست را برای معذرت خواستن برمی دارد؟ جدیدترین تحقيقات نشان می دهد که درصورتی که یکی از شما دو نفر فورا پس از جروبحث برای آشتی قدم برمی دارید و اخم کردن را کنار می گذارید پس ازدواج محکمتری نسبت به ديگر زوج هایی دارید که هیچ کدام حاضر نیستند برای پایان دادن به یک دعوا پیش قدم شوند و از دل دیگری در بیاورند.

 

گذشت هم اندازه دارد

گذشت اتفاق بسیار جالب توجهی است. خيلي از زنان از آنچه که می خواهند به آسانی چشم پوشی می کنند تا همسرانشان را خوشحال کنند ولی تحقيقات اخیر نشان داده گذشت بیش از حد گاهی وقت ها دردسرساز می شود. با این وصف زنانی که کم تر از حقوق طبیعی و منطقی خویش چشم پوشی می کنند ازدواج های موفق تری نسبت به بقیه

 

 

تحقیر! اشتباهی نادرست

به هیچ عنوان همسر خویش را تحقیر نکنید. احترام متقابل را پیشه و توشه زندگی مشترک خویش کنید. پیش از اینکه به همسر خویش اهانت کنید یا وی را تحقیر نمایید از خویش سوال کنید چه قدر زندگی مشترکتان برای شما ارزش دارد؟ چه قدر برای همسرتان احترام قائل هستید. احساسات هر شخصی دایماً در حال تغيير هستند.

 

شما با مرحله خودشناسی که در آغاز مقاله گفتیم باید بدانید چه زمانی خوب هستید و چه زمانی حال بدی دارید. تلاش کنید به راحتی حال بد خویش را به همسرتان بگویید و از او بخواهید شما را در این حال همراهی کنید. تلاش نکنید با تحقیر یا ناراحتی حال بد خویش را به همسرتان نشان دهید. درصورتی که ناخواسته شما یا همسرتان باعث ناراحتی یکدیگر شدید یا دست به تحقیر و اهانت هم زدید، بخشش را فراموش نکنید. درصورتی که انتظار دارید همسرتان شما را ببخشد شما هم باید این احساس را در خویش تقویت کنید و بخشش را در خودتان تقویت کنید.

 

پس برای همسر بهتر بودن باید حرمت همسرتان و خانواده یکدیگر را رعایت کنید حتی درهنگام دعوا و جر و بحث. با عقل کل خواندن خویش تمام رفتارهای همسرتان را اشتباه و خطا ندانید به دلیل آن که با این کار وی را تحقیر می کنید. به هیچ عنوان از ازدواج خویش ابراز پشیمانی نکنید. وی با این رفتار و احساس شما حس کم بود و خفیف بودن می کند. حقارت را در وجود خویش حس خواهد کرد. پس برای همسر بهتر بودن به هیچ عنوان این رفتار ها را انجام ندهید.

 

تغيير یکدیگر ممنوع!

برای همسر خوب بودن تلاش در تغيير یک ديگر نداشته باشید. همسرتان را همانگونه که هست بپذیرید. البته این به مفهوم این نیست که شما در روند بهبود رابطه و خودتان اقدامی نکنید. بلکه شما باید همیشه سعی خویش را برای ارتقاء شخصیتتان داشته باشید. اجازه دهید تا در این مورد مثالی مطرح کنم. شما از ابتدای شروع رابطه می دانستید که همسرتان با موضوعی مشکل دارد و در این باره برای خویش چهارچوبی تعيين نموده است ولی شما بعد از چند وقتی تلاش می کنید وی را تغيير دهید و بگونه ای رفتار وی را بر مبنای خواسته های خویش شکل دهید.

 

برای همسر بهتری بودن لازم است شریک زندگی خویش را همان گونه که هست بپذیرید و برای رشد شخصیتی به وی کمک کنید. انتظار نداشته باشید وی همانطور که شما فکر می کنید فکر کند یا رفتار کند، به دلیل آن که همسرتان هم شبیه شما شخصی مستقل و صاحب نظر و اندیشه است.

 

وی را مجبور به انجام کاری نکنید. اجبار ممکن است در لحظه شما را به خواسته خویش برساند ولی در بلند مدت سبب دوری شما و همسرتان از یکدیگر خواهد شد. برای همسر بهتر بودن، وی را همان گونه که هست بپذیرید. دوست داشتن خویش را بدون قید و شرط و اجبار پیش ببرید تا زندگی شادی داشته باشید.

 

پنهان کاری و دروغ ممنوع!

هیچ علتی نباید سبب شود تا شما به همسر خویش دروغ بگویید یا مسأله ای را از وی مخفی کنید. اصلی ترین زیر بنای هر رابطه ای راستگویی و درستگویی است. درصورتی که میخواهید رابطه ای سالم داشته باشید و همسر بهتری باشید لازم است تا پنهان کاری را به حداقل برسانید و از دروغگویی پرهیز کنید.

 

گمان نکنید با پنهان کاری یا دروغ در مورد مسائلی شان و شخصیت شما در مقابل همسرتان حفظ می شود. نه! شما با این کار شخصیت خویش را زیر سؤال می برید و سبب دور شدن همسرتان از خویش خواهید شد. این فکر را از سرتان بیرون کنید که درصورتی که در جایی دچار مشکل شدید همسرتان دست از دوست داشتن شما بر می دارد.

 

در این مواقع خونسردی خویش را حفظ کنید و با اعتماد به نفس اصل ماجرا را بگویید و از دروغ بپرهیزید. مطمئن باشید درصورتی که ناگفته ها روی هم انباشته شود و در گفتنش زمان را به عقب بیندازید زندگیتان بیش تر دچار تزلزل خواهد شد. شما با راستگویی سبب می شوید همسرتان از ميزان اعتمادی که به وی دارید خشنود شود. پس برای همسر بهتر بودن راستگویی را در زندگی خویش اولویت قرار دهید.

 

 

ویژگی‌های یک همسر ایده آل

 

خوش رفتار باشید

ما باید با سایرین همانگونه رفتار کنیم که میخواهیم با ما رفتار کنند.

با توجه به جمله ی بالا، اهانت، تحقیر، سرزنش و هر مورد دیگری که ناپسند همسر شماست را، باید از منشور رفتاریتان حذف کنید. آن فردی نباشید که چون روز بدی داشته، تلاش در خراب کردن روز دیگران دارد! زمانی که همسرتان از سرکار باز میگردد، با لبخندی عمیق به وی خوشامد بگویید.

 

در مورد روزیکه پشت سر گذاشته بپرسید.بخصوص اگر روزی سخت و پرکار را گذرانده. اگر عکس‌العمل وی مطبوع شما نبود چند دقیقه را صرف مشاهده ی رفتار وی کنید بعد رفتاری مناسب با روحیه وی را بروز دهید.

 

همسر ایده‌ال ، افتخار خویش به شریکش را با لحن صدا، لبخندی زیبا، ظاهری آراسته و برق در چشمان نشان میدهد.

 

با احترام برخورد کنید

همه ی ما شنیده ایم که:” احترام بذار، احترام ببین “!

احترام می تواند از رفتار و صحبت های یک فرد منعکس شود.

همیشه حرف هایی حول و حوش عشق داشته باشید و از عصبانیت خودداری کنید. همچنين مطمئن باشید وی از مورد تمجید قرار گرفتن توسط شما بسیار خوشحال خواهد شد. خصوصا اگر پیش افراد دیگر اینکار را بکنید!

 

یک همسر ایده‌ال ، هیچوقت همسرش را در خلوتش و یا در انظار افراد دیگر تحقیر نمیکند.

همسر ایده‌ال " زبان عشق" همسرش را بلد است و می داند که چه زمانی باید کنارش باشد، نیاز های عاطفی همسرش را به خوبی می شناسد و می داند وی از چه کلمات و کادویی خوشش می آید.

 

با یکدیگر دوست باشید.

همسرخود را علاوه بر شریک زندگیتان ، دوست خویش بدانید. با وی همانند یک دوست صمیمی و قدیمی رفتار کنید. با این کار هم شما و هم وی لذت بیشتری از زندگی خواهید برد. دوست ها برای خوشحالی یکدیگر محدودیت قائل نمی شوند و یکدیگر را در چارچوب تعریف شده خویش نمی خواهند. دوست بودن یعنی بگذارید گاهی همسرتان ازاد باشد و یا حتی تنها سفر برود.

 

وی را محدود نکنید و لذت های دوستداشتنی اش را که خارج از چارچوب رابطه تان نیست از وی نگیرید. صبور باشید و به تفاوت های یکدیگر احترام بگذارید. همسرتان را صمیمی ترین دوست خویش بدانید و برای رشد بیش تر وی سعی کنید. برای همسر بهتری بودن دست از کنترل گری یا مقایسه کردن بردارید و اجازه دهید همسرتان با شما حس صمیمت داشته باشد نه اینکه روز به روز از شما دور شود. بنابراین یادتان باشد برای همسر بهتری بودن لازم است دوستان بهتری برای هم باشید.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد