پاسخی به چندوچون یک مناقصه بحث‌برانگیز

بررسی ابهامات مناقصه ساخت شهربازی مدرن کرمانشاه

سرویس: اخبار استانکد خبر: 309370|08:30 - 1398/08/08
نسخه چاپی
بررسی ابهامات مناقصه ساخت شهربازی مدرن کرمانشاه
مسئولان شهرداری کرمانشاه به ابهامات مناقصه بحث‌برانگیز ساخت شهربازی مدرن پاسخ دادند.

به گزارشامروله، بعد از سالها کشمکش بر سر شهربازی کرمانشاه و واگذاری برای تجهیز آن در خردادماه امسال بود که کار تجهیز و ساخت شهربازی مدرن کرمانشاه انجام و بر اساس اظهار مسئولان طی برگزاری یک مناقصه واگذار شد.

این مناقصه البته ابهاماتی داشت از جمله اینکه چند نفر در این مناقصه شرکت کردند، فرد برنده چه سوابق اجرایی در ساخت شهربازی مدرن داشته و آیا این فرد که تجهیز شهربازی فانفار را هم به دست گرفته توانسته کار اول خود را با موفقیت به سرانجام برساند یا خیر؟!

لذا برای پیگیری موضوع و رفع ابهامات فوق به سراغ رئیس سازمان سرمایه گذاری و مشارکتهای شهرداری کرمانشاه رفتیم تا چند و چون این قضیه را تشریح کند.

برنده مناقصه تنها شرکت کننده بود!

 

وحید شامبیاتی، رئیس سازمان سرمایه گذاری و مشارکتهای شهرداری کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار مرصاد در خصوص نحوه واگذاری پروژه شهربازی کرمانشاه گفت: به این منظور طبق قوانین واگذاری پروژه ها دو مرتبه در روزنامه های استانی و ملی فراخوان داده شد.

وی افزود: در سال 96 شخصی برنامه ای را جهت انجام این پروژه تحویل داد، اما از آنجا که این پروژه یک پروژه سنگین است هیات عالی سرمایه گذاری اعلام کردند که یکبار دیگر باید فراخوان داده شود.

رئیس سازمان سرمایه گذاری و مشارکتهای شهرداری کرمانشاه تصریح کرد: برای بار دوم نیز همین شخص در فراخوان شرکت کرد و رزومه مالی و سوابق اجرایی خود را تحویل داد.

شامبیاتی بیان داشت: سوابق و رزومه این شخص در کمیته فنی بررسی و نمره دهی شد و حد امتیاز لازم را کسب کرد و به این ترتیب پاکت پیشنهاد این شخص بازگشایی شد.

معیارهای انتخاب پیمانکار چه بود؟

وی خاطرنشان کرد: سازمان سرمایه گذاری نیز برخی معیارها از جمله توانایی مالی، داشتن علم راه اندازی شهربازی و آشنایی با استانداردهای لازم وسایل شهربازی را برای این شخص در نظر گرفت.

شامبیاتی تصریح کرد: سرمایه گذاری شهربازی 44 میلیارد تومان در سه فاز برآورد شده است که طی 3 سال به بهره برداری خواهد رسید.

رئیس سازمان سرمایه گذاری و مشارکتهای شهرداری کرمانشاه بیان داشت: در شهربازی مدرن کرمانشاه برخی دستگاهها و اموال شهرداری نیز وجود دارد که باید حقوق بیت المال را حفظ کنیم و به دقت دستگاهها جمع‌آوری و دستگاههای جدید را نصب کنیم به همین دلیل کار به درازا کشیده می شود.

آیا مناقصه قبلی این پیمانکار به سرانجام رسیده بود؟!

وی با بیان اینکه این شخص قبل از این پروژه تکمیل و راه اندازی فانفار شهر کرمانشاه را نیز بر عهده داشته است، گفت: برای فانفار نیز یک قرارداد بهسازی و نوسازی منعقد شد.

شامبیاتی گفت: در همین راستا اقدام به جمع آوری وسایل موجود در فانفار که مربوط به 5 سال پیش بود، کردیم و همچنین ساختمانهای موجود تخریب و محوطه تسطیح و خاک ریزی شده است.

رئیس سازمان سرمایه گذاری و مشارکتهای شهرداری کرمانشاه اظهار داشت: در حال حاضر عملیات تخریب و خاک برداری انجام گرفته است و آماده بتن ریزی هستند.

وی افزود: البته در این راستا بحث میراث فرهنگی را نیز داریم و باید ساختمانها طوری طراحی شوند که با ضوابط میراث فرهنگی هماهنگ باشند.

رئیس سازمان سرمایه گذاری و مشارکتهای شهرداری کرمانشاه گفت: عمیلیات تجهیز، بهسازی و نوسازی پروژه فانفار 9 ماه به طول انجامید و برای نوروز سال 99 راه اندازی خواهد شد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد