امام جمعه اهل سنت کرمانشاه:

وحدت عامل پیشرفت جهان اسلام است

سرویس: اخبار استانکد خبر: 309488|09:15 - 1398/08/21
نسخه چاپی
وحدت عامل پیشرفت جهان اسلام است
امام جمعه اهل سنت کرمانشاه گفت: وحدت رمز بقای نظام اسلامی و عامل پیشرفت جهان اسلام است.

به گزارشامروله، 

ماموستا ملا محمد محمدی در گفتگو باشبکه اطلاع رسانی مرصادضمن تبریک میلاد پیامیر عظیم الشان و هفته وحدت به همه مسلمانان جهان، اظهار داشت: وحدت رمز بقای نظام اسلامی و عامل پیشرفت جهان اسلام است.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه بر لزوم تقویت اتحاد و انسجام ملی تاکید کرد و افزود: وحدت ریشه در قرآن و سنت دارد و خداوند در آیات الهی به بندگان دستور اکید داده است که به ریسمان خدا چنگ بزنید و متفرق نشوید.

ماموستا محمدی گفت: تفرقه، نزاع و مخالفت خطرات فراوانی برای مسلمانان به دنبال دارد و انسان را به نابودی می کشاند.

وی وحدت را دژی محکم در مقابل توطئه‌های دشمنان معرفی کرد و بیان داشت: در دین اسلام وحدت جایگاه ویژه ای دارد چنانکه در طول تاریخ انقلاب شاهد بودیم که امام(ره) همواره مردم را به حفظ وحدت تشویق می کرد و به این منظور سنگ تمام گذاشت.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه تصریح کرد: امام خمینی(ره) با هوشیاری و بصیرت هفته وحدت را در تقویم ثبت کرد و همین امر سبب شد بسیاری از توطئه های دشمنان در نطفه خاموش شود.

ماموستا محمدی گفت: رهبر معظم انقلاب نیز با تاکید بر وحدت در بیانات خود با قاطعیت بیان می کند هر کس به قداست اهل سنت اهانت کند حرام است.

وی خاطر نشان کرد: احترام به مقدسات شیعیان و اهل‌تسنن ضروری است و نزاع و تفرقه اقتدار مسلمانان را از بین می‌برد و سبب می شود دشمنان اسلام از این مساله سوء استفاده کرده و به دنبال اجرایی کردن دسیسه ها و توطئه های شوم خود باشند.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه ادامه داد: امروز دشمنان قصد تفرقه افکنی دارند باید با وحدت خود نشان دهیم که اهل سنت و شیعه برادر هستند و با این وحدت اجازه نمی دهند که دشمنان به مقاصد شومشان دست یابند.

ماموستا محمدی افزود: اگر به قرآن و سنت اعتقاد داشته باشیم و در مسیر وحدت حرکت کنیم و به فرموده های امام(ره) و رهبر معظم انقلاب گوش فرا دهیم هرگز دشمن نمی تواند نگاه کج به ما داشته باشد.

وی تفرقه و اختلاف را عامل تضعیف کشور دانست و به برادران فریقین توصیه کرد که از اختلافات پرهیز کنند و وحدت خود را همچنان حفظ کنید تا دشمنان اسلام و مسلمین همچنان مایوس باشند.