جولان سگ‌های ولگرد در اسلام‌آباد غرب/ رئیس شورای شهر: سوغات شهرستان‌های اطراف است

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 309552|12:30 - 1398/08/28
نسخه چاپی
جولان سگ‌های ولگرد در اسلام‌آباد غرب/ رئیس شورای شهر: سوغات شهرستان‌های اطراف است
رئیس شورای شهر اسلام‌آباد غرب گفت: در یک اتفاق نامبارک یکی از شهرستان‌های غرب استان کرمانشاه سگ‌های ولگرد منطقه خود را در اطراف اسلام‌آبادغرب رها کرده که همین سبب افزایش سگ‌های ولگرد در سطح این شهرستان شده است.

به گزارشامروله،  امروز وجود حیوانات ولگرد و بلاصاحب در شهرها و استان‌های مختلف به‌خصوص استان کرمانشاه افزایش یافته است، که علاوه بر سر و صدا و ایجاد مزاحمت‌های شبانه‌روزی برای مردم حامل بیماری‌های بسیاری از جمله«هاری» هستند که درمان هاری در بیمار مبتلا برابر با صفردرصد اعلام شده است.

خبرنگار فارس بعد از شکایات متعدد از وجود سگ‌های ولگرد در سطح اسلام‌آباد غرب و مشاهده عینی خود برای جویای علت به سراغ رئیس شورای این شهر رفت.

بهروز جلیلیان در این خصوص، اظهار داشت: در چند سال اخیر کشتار حیوانات به خصوص سگ‌های ولگرد ممنوع  اعلام شده است، لذا نه تنها شهرداری بلکه اداره بهداشت و چندین اداره دیگر ملزم به جمع‌آوری این حیوانات هستند.

رئیس شورای شهر اسلام‌آباد غرب دغدغه رسانه‌ها در مورد این حیوانات را به جا و صحیح  دانست و افزود: در شهرستان تعداد سگ‌های ولگرد افزایش پیدا کرده و جمع‌آوری و انتقال به یک نقطه خاص و در نهایت عقیم‌سازی آن‌ها، هزینه‌هایی را در پی‌دارد.

وی تاکید کرد: در یک اتفاق نامبارک یکی از شهرستان‌های غرب استان کرمانشاه سگ‌های ولگرد منطقه خود را آورده و در شهر و اطراف شهرستان اسلام‌آبادغرب رها کرده بودند، که همین سبب افزایش سگ‌های ولگرد در سطح این شهرستان شده است. 

جلیلیان با ابراز اطمینان به مردم، افزود: در جلسات و برنامه‌های آتی و جلساتی با محوریت اداره بهداشت و درمان مصوب شد، که شهرداری ملزم شود که حیوانات ولگرد را جمع‌آوری و به مناطق دیگر استان کرمانشاه انتقال داده شوند.

وی در پایان، گفت: مرکزی در شهر کرمانشاه وجود دارد که به آن محل منتقل و با پرداخت هزینه‌هایی این مشکل رفع خواهد شد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد