مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی مساجد کرمانشاه:

کرمانشاه گزینه پایتخت فرهنگی مساجد ایران می شود

سرویس: اخبار استانکد خبر: 309678|12:21 - 1398/09/11
نسخه چاپی
کرمانشاه گزینه پایتخت فرهنگی مساجد ایران می شود
مرصادنیوز: مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان کرمانشاه گفت: در تلاش هستیم کرمانشاه به عنوان پایتخت فرهنگی مساجد ایران معرفی شود.

به گزارشامروله، حجت الاسلام افشین کلات پور در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد ، اظهار داشت: در حال حاضر  در سطح استان کرمانشاه ۵۶۲ کانون فرهنگی هنری وجود دارد که  ۶۳ درصد در نقاط روستایی و ۳۷ درصد در مناطق شهری واقع شده اند.

وی با بیان اینکه ۲۳ هزار نفر در سطح استان کرمانشاه در سامانه بچه های مسجد ثبت نام کرده اند، افزود: مجموعا ۳۰ هزار نفر عضو کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان هستند اما به دلیل مشکلات اینترنت نام شماری از آن ها در سامانه بچه های مسجد ثبت نشده است.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان کرمانشاه از ابلاغ طرح ملی فهما خبر داد و بیان کرد: درصدد هستیم در طرح فرهنگی- هنری مساجد ایران استان کرمانشاه به عنوان پایتخت فرهنگی شناخته شود.

حجت الاسلام کلات پور گفت: بر اساس ابلاغیه جدید، کانون های فرهنگی-هنری باید دارای موسیقی و سرود مذهبی شوند و تمام کانون ها گروه تئاتر داشته باشند تا در مناسبت های مختلف مورد استفاده قرار گیرند.

این مسئول با بیان اینکه در جشن میلاد حضرت زهرا(ص)  پایتخت فرهنگی مساجد ایران معرفی خواهد شد، افزود: به منظور دستیابی به این هدف کانون های مساجد باید برنامه های فرهنگی و هنری داشته باشند و امتیاز آنها بالا باشد.

اعضای کانون های مساجد کرمانشاه باید دارای شناسنامه مسجدی شوند

وی خاطرنشان کرد: به منظور دستیابی به این هدف راهی طولانی پیش رو داریم با این حال کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان موظف به انجام عضوگیری شده اند همچنین تمام اعضا باید دارای شناسنامه مسجدی شوند.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان کرمانشاه عنوان کرد: امسال نخستین سال اجرای طرح مذکور است و در این راستا کانون های فرهنگی-هنری کشور برنامه محور شده اند و با ارائه برنامه در سطح استان کسب امتیاز می کنند.

حجت الاسلام کلات پور گفت: در این راستا کانون های فرهنگی-هنری با افزایش فعالیت خود و کسب امتیازهای بالا امتیاز کسب در قرعه کشی سفر به کربلا و اماکن مذهبی که روزهای یکشنبه برگزار می شود، شرکت داده می شوند.

وی عنوان کرد: همچنین در نهایت استانی که بالاترین امتیاز را کسب کند، به عنوان پایتخت فرهنگ و هنر معرفی خواهد شد.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان کرمانشاه با بیان اینکه استانی که به عنوان پایتخت فرهنگ و هنر معرفی شود، با بودجه تخصیص یافته می تواند در راه توسعه فرهنگ و هنر گام بردارد، خاطرنشان کرد: مسئولان باید در این زمینه همکاری لازم را به عمل آورند و به منظور ارتقا فرهنگ وارد عرصه شوند.

حجت الاسلام کلات پور با اعلام اینکه استان های مشهد، قم، اصفهان و شیراز فعال تر هستند، گفت: زلزله  و سیل موجب تخریب بخشی از زیرساختهای کرمانشاه شده هرچند در حال حاضر در زمره استان های خوب قرار دارد.

درصدد هستیم همه کانون های فرهنگی هنری استان دارای کتابخانه شوند /اجرای طرح شنبه های کتاب در مساجد کرمانشاه

وی با بیان اینکه درصدد این هستیم همه کانون های فرهنگی-هنری استان دارای کتابخانه شوند، افزود: در حال حاضر ۵۰ کانون  فرهنگی-هنری مساجد در استان مجهز به کتابخانه هستند، اما با انعقاد تفاهم نامه میان واحدهای مختلف درصدد تجهیز کانون های دیگر یا استفاده حداکثری از ظرفیت نزدیک ترین کتابخانه عمومی شهر و روستا هستیم.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان کرمانشاه  با اشاره به اجرای طرح شنبه های کتاب، گفت: در این طرح امام جماعت مسجد کتابی معرفی کرده و در جمع حلقه نخبگان چند صفحه ای مطالعه می کند و به نقد و بررسی کتاب می پردازند.

این مسئول با تاکید بر اینکه هدف از اجرای طرح شنبه های کتاب، افزایش سرانه مطالعه است که در  کشور و استان آمار آن پایین است، افزود: کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان اربعین در شهرستان قصرشیرین به برپایی موکب و ارائه خدمات به زائرین پرداختند.

حجت الاسلام کلات پور با بیان اینکه اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد را افراد شش سال تا ۴۰ سال تشکیل می دهند، عنوان کرد: بیش از ۵۰ درصد اعضا بین هفت تا ۲۰ سال، ۳۰ درصد بین ۲۰ تا ۳۰ سال و ۲۰ درصد بالای ۳۰ سال هستند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد