مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان صحنه:

هیچگونه کمبود داروی بیماری آنفلوانزا در مراکز درمانی شهرستان صحنه نداریم

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 309753|14:19 - 1398/09/18
نسخه چاپی
هیچگونه کمبود داروی بیماری آنفلوانزا در مراکز درمانی شهرستان صحنه نداریم
پایگاه خبری امروله : مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان صحنه گفت : بیمارستان‌ و مراکز جامع خدمات درمانی شهرستان برای ارائه خدمات درمانی در بیماری آنفلوآنزا آمادگی کامل دارند.

دکتر حسین رحیمی در گفتگو با امروله، عنوان کرد : با توجه به شروع زودرس سرما آنفلوانزا زودتر بروز کرد؛ افراد باید نکات بهداشت فردی را رعایت کرده و در صورت مشاهده علائم به پزشک، مراجعه کنند.

 

وی ادامه داد : بیماری آنفلوانزا در اثر فعالیت یک ویروس بوجود می آید که در تمام فصول سال وجود دارد، اما میزان شیوع ابتلا در فصول سرد سال بیشتر است. د

 

کتر رحیمی ادامه داد؛ بیماری آنفلوانزا یک بیماری قابل پیشگیری و قابل درمان است و بهترین راه پیشگیری شستشوی مرتب دستها می باشد.

 

وی از آمادگی کامل بیمارستان‌ و مراکز جامع خدمات درمانی شهرستان برای ارائه خدمات درمانی به مراجعین محترم خبر داد و اظهار داشت با پیش بینی های انجام شده هیچگونه کمبودی از نظر دارو نداریم.

 

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان صحنه با تاکید بر آموزش راه‌های پیشگیری گفت: اطلاع‌رسانی روش‌های پیشگیری از ابتلا به بیماری آنفلوانزا برای عموم مردم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و در این میان مبتلایان به بیماری‌های زمینه‌ای باید بیش از گذشته مراقب باشند و نسبت به رعایت اصول ساده پیشگیری اقدام کنند. 

 

 وی افزود: با شیوه‌های ساده بهداشتی مانند شست و شوی دست‌ها و رعایت اصول و آداب تنفسی مانند استفاده از دستمال و ماسک‌های یک‌بار مصرف، می‌توان امکان ابتلا به این نوع بیماری در افراد را کاهش داد و در صورت بروز و تشدید علائم  به پزشک مراجعه کنند. همچنین تزریق واکسن نیز یکی از راه های پیشگیری از آنفلوانزا است تجربه نشان می دهد که این بیماری سه موج مختلف دارد که موج نخست از آبان تا آذر  ، موج دوم حدود ماه های بهمن و اسفند و موج سوم در اردیبهشت ایجاد می شود و کسانی که دسترسی به واکسن دارند بهتر است برای مقاوم شدن نسبت به بیماری با رعایت شرایط استاندارد، از آن استفاده کنند.
دکتر رحیمی خاطرنشان کرد: زنان باردار، کودکان ۶  تا ۵۹ ماهه به ویژه زیر ۲ ساله ها و افراد بالای ۶۰ سال توجه   بیشتری نسبت به اقدامات پیشگیرانه داشته باشند.
وی یادآوری کرد: افرادی که دچار بیماری‌های سرکوب کننده سیستم  ایمنی، ضایعات نخاعی، بیماری‌های عصبی و عضلانی، بیماران مزمن ریوی، آسم شدید، بیماری‌های مزمن انسداد ریوی، بیماران دچار نارسایی‌های قلبی و عروقی، مزمن کلیوی و کبدی و دیابت نیز باید مراقبت‌های بیشتری انجام دهند

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد