معاون استاندار کرمانشاه:

عامل انسانی مهمترین نقش در وقوع تصادفات است

سرویس: اخبار استانکد خبر: 309785|12:16 - 1398/09/21
نسخه چاپی
عامل انسانی مهمترین نقش در وقوع تصادفات است
مرصادنیوز: معاون عمرانی استاندار کرمانشاه گفت: عامل انسانی نقش مهمی در وقوع تصادفات جاده‌ای دارد.

به گزارشامروله،  مهرداد سالاری امروز پنج شنبه در رزمایش طرح زمستانی پلیس اظهار داشت: پلیس و نیروهای خدمات رسان در شرایط سخت آب و هوایی و در همه زمانهای مختلف پای کار هستند و در حفظ جان و کم کردن مخاطرات برای شهروندان تلاش و کوشش می کنند.

معاون عمرانی استاندار کرمانشاه افزود: پلیس راه مدیرت و اعمال قانون می کند اما ابزار باید توسط دستگاههای دیگری فراهم شود، زیرساختهای جاده ای ما زیرساختهای خوبی است اما لازم است توسعه پیدا کرده و ایمن تر شود.

این مسئول خاطر نشان کرد: با جلسات و پیگیریهای مکرری که در استان داشتیم بحث نصب تجهیزات کنترل سرعت حل و فصل شد و 30 دستگاه دیگر نیز به این دوربین های ثابت اضافه خواهد شد و همچنین برای دوربین های سیاری که مورد نیاز پلیس راه است اقدام خواهیم کرد.

سالاری بیان داشت: در جلسات کمیسیون ایمنی راهها، نقاط حادثه خیز شناسایی شدند و جهت حل و فصل مشکل این راهها در حال اقدام هستیم و در آخرین جلسه تاکید شد که این راهها رصد شوند و نقاطی که بیشترین مخاطرات را دارند در اولویت قرار بگیرند تا نسبت به رفع آنها اقدام شود.

وی پیشگیری را مهم ترین بحث در مدیریت حوادث دانست و گفت: رسانه ها و صدا و سیما در این راستا نقش بسزایی دارند چنانچه زمانی بستن کمربند ایمنی مرسوم نبود اما آنقدر رسانه ها بر این امر مانور دادند که امروز نسبت به رعایت آن اهتمام دارند.

معاون عمرانی استاندار کرمانشاه بیان داشت: بخشی از تصادفات نرم افزاری است و رانندگان در آن نقش دارند از جمله حرف زدن با تلفن همراه، خستگی و خواب آلودگی و ... که می توانیم در این خصوص فرهنگسازی کنیم تا آمار تصادفات کاهش پیدا کند.

این مسئول افزود: تصادفات عوامل و علل مختلفی دارد که بیشتر آن متوجه رانندگان است و باید بر این مهم کار شود تا با فرهنگسازی نقش عامل انسانی کاهش پیدا کند.

سالاری خاطر نشان کرد: گاهی در تصادفاتی که رخ می دهد بلافاصله افرادی که تخصصی ندارند پلیس راه، دستگاههای امدادی و ... را محکوم می کنند و هیچکدام نمی گویند چرا رانندگان دقت نداشتند و بی احتیاطی کردند اینجاست که فرهنگسازی می تواند موثر باشد.

وی آمار تصادفات را بسیار تکان دهنده دانست و گفت: تمام دستگاههای خدمت رسان باید تلاش کنند تا آمار تصادفات را که هر کدام می تواند خانواده ای را داغدار کند، کاهش دهیم.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد