عضو هیئت امنای مجمع کشوری حمایت از کودکان بازمانده از تحصیل خبر داد

مشکلات اقتصادی و خانوادگی از مهمترین علل بازماندن کودکان از تحصیل

سرویس: اخبار استانکد خبر: 309810|10:08 - 1398/09/24
نسخه چاپی
مشکلات اقتصادی و خانوادگی از مهمترین علل بازماندن کودکان از تحصیل
مرصادنیوز: عضو هیئت امنای مجمع کشوری حمایت از کودکان بازمانده از تحصیل گفت: مشکلات اقتصادی و خانوادگی از مهمترین علل بازماندن کودکان از تحصیل است.

به گزارشامروله، محمد حسین مقیمی صبح امروز یکشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان کرمانشاه که در استانداری برگزار شد، اظهار داشت: در کشور تعداد زیادی بازمانده از تحصیل داریم که برخی از آن ها اصلاً مدرسه نبودند و تعدادی هم به دلایل مختلف مدرسه را ترک کردند.

وی در دسترس نبودن آمار دقیقی از بازماندگان از تحصیل را یکی از مشکلات عدیده در این حوزه عنوان کرد و افزود: بر این اساس شناسایی افراد برای ما مشکلی ایجاد کرده است، اگر چه وظیفه دولت شناسایی این افراد است اما دولت به تنهایی نمی‌تواند از عهده این کار برآید.

عضو هیئت امنای مجمع کشوری حمایت از کودکان بازمانده از تحصیل بیان داشت: در این راستا سمن ها و سازمان‌های مردم‌نهاد می‌توانند به این موضوع ورود پیدا کنند به همین منظور مجمعی را شکل دادیم تا مردم به عنوان حامی کمک کنند که این موضوع به نتیجه برسد.

بازگشت کودکان بازمانده از تحصیل موجب کاهش آسیب های اجتماعی می شود

این مسئول مشکلات اقتصادی و خانوادگی را از مهمترین علل بازماندن کودکان از تحصیل بیان کرد و بیان داشت: تمامی مدیران آموزش و پرورش و دستگاهها و سازمانهای دیگر و همچنین خیرین باید کمک کنند تا با بررسی مشکلات آنها، شرایط را برای حضور کودکان در مدارس فراهم کنیم.

مقیمی خاطر نشان کرد: مدیران باید تلاش کنند تا با فرهنگ سازی و ایجاد زمینه های مناسب اجتماعی افراد بازمانده از تحصیل را به مدرسه بازگردانند.

وی گفت: شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل، دلایل بازماندگی آنها و بازگشت آنها به چرخه تحصیل می تواند در کاهش آسیب هایی که به این جامعه وارد می شود موثر باشد.

عضو هیئت امنای مجمع کشوری حمایت از کودکان بازمانده از تحصیل ادامه داد: تجربه نشان می دهد به دلایل مشکلات و آسیب هایی که این افراد به دلیل ترک تحصیل داشتند نمی توانند همانند دیگر دانش آموزان به کلاس درس بازگردند لذا با آموزش های فنی و حرفه ای می توانیم آنها را دوباره وارد جامعه کنیم.

مقیمی هدف از شناسایی و بازگرداندن دانش آموزان بازمانده از تحصیل را توسعه و تحقق آموزش و انسداد ورودی بی سوادی در جامعه دانست و اظهار داشت: افرادی که از تحصیل باز مانده اند با مقایسه خود با دیگر همکلاسی هایشان که امروز به جایی رسیده‌اند که ممکن است دچار یک سرخوردگی شوند و این آسیب بزرگی به آنها وارد می‌کند.

این مسئول بیان داشت: به این منطور هیات امنای مرکزی را تشکیل دادیم که وظیفه اش شکل‌دادن مجامع استانی است تا این آسیب را کاهش دهند و بحث بازماندگان از تحصیل را به طور جدی پیگیری کنند.