گزارش خبری

زنگ خطر بافت فرسوده در محله بالاجوب صحنه به صدا درامده است + عکس

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 309902|10:08 - 1398/10/02
نسخه چاپی
زنگ خطر بافت فرسوده در محله بالاجوب صحنه به صدا درامده است + عکس
پایگاه خبری امروله : براساس تصور عامه، مناطق جمعیتی که سابقه تاریخی بیشتری دارند از شرایط بهتری برای زندگی برخوردارند چرا که با تحلیلی سطحی می‌توان گفت محله‌ای که چندین صد دهه پیش شکل گرفته، در طول سال‌های گذشته توانسته از امکانات لازم برخوردار شود.

به گزارشامروله، براساس تصور عامه، مناطق جمعیتی که سابقه تاریخی بیشتری دارند از شرایط بهتری برای زندگی برخوردارند چرا که با تحلیلی سطحی می‌توان گفت محله‌ای که چندین صد دهه پیش شکل گرفته، در طول سال‌های گذشته توانسته از امکانات لازم برخوردار شود.

 

البته همان گونه که گفته شد این نظر در میان عوام رایج است و در نگاه فنی و تخصصی عوامل متعددی در بهره‌مندی یک منطقه از امکانات دخیل هستند که پرداختن به آن‌ها مجالی دیگر می‌خواهد.

 

با همین مقدمه کوتاه در ادامه می‌خواهیم به شرایط حاکم در یکی از قدیمی‌ترین محلات شهر صحنه اشاره کنیم که به اعتقاد بسیاری از ساکنان در مدت چند صد دهه از شکل‌گیری آن، شرایط حاکم بر زیرساخت‌های آن تغییر چندانی نداشته است.

 

سال‌ها پیش هنوز بسیاری از شهرک‌ها و مناطق شهری صحنه شکل نگرفته بودند محله بالاجوب یکی از شناخته شده‌ترین محله شهر بود. کوچه‌های باریک و غیراستاندارد و خانه‌هایی که این روزها عمرشان بالا رفته و با قدم زدن در میان همین کوچه‌ها، فرسودگی و پیری ساختمان‌ها و معابر این منطقه را بخوبی می‌شود دید.

 

اینجا بخشی از تاریخ شهر صحنه است که هنوز ادامه حیات دارد..شلوغی منطقه به دلیل همین کم عرض بودن معابر چند برابر بیشتر به چشم می‌آید و خانه‌هایی که هیچ استحکامی ندارند و به جرات می‌توان گفت باید دعا کرد هیچ گاه زلزله‌ای نیاید چون در اکثر کوچه های اینجا با لرزه‌ای در خود فرو می‌ریزد حتی معبری نخواهد ماند تا امدادگری وارد منطقه شود.

 

بنابراین برنامه ریزی جهت بهبود وضعیت این منطقه بخصوص در بحث بازسازی بافت های فرسوده بیش از پیش در این محله احساس میشود.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد