ومسئول بسیج اساتید دانشگاه پیام نور صحنه :

حوزه و دانشگاه نقش مهمی را در پیشرفت جامعه اسلامی ایفا می كنند

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 309915|08:17 - 1398/10/03
نسخه چاپی
	حوزه و دانشگاه نقش مهمی را در پیشرفت جامعه اسلامی ایفا می كنند
پایگاه خبری امروله : عضو هیات علمی ومسئول بسیج اساتید دانشگاه پیام نور صحنه گفت :حوزه و دانشگاه به عنوان 2 نهاد علمی و پژوهشی نقش مهمی را در پیشرفت جامعه اسلامی ایفا می كنند. بر این پایه با ایجاد تعامل و گفتمان میان آنها می توان به تدریج به طرف تحقق وحدت گام برداشت .

به گزارشامروله، 

دکتر عابدین دارابی در گفتگو باامروله، ضمن اشاره به مناسبت روز وحدت حوزه و دانشگاه؛ عنوان کرد: شهادت آيت الله دكتر مفتح موجب شد امام راحل روز 27 آذرماه را روز وحدت حوزه و دانشگاه نامگذاري كنند زيرا اين دو نهاد علمي ،فرهنگي و مذهبي به عنوان مغز متفكر جامعه يك مسير را طي مي كنند و اتحاد آنان موجب پيشرفت و تعالي جامعه در ابعاد مختلف مي شود.

 

وی تشریح کرد : حوزه و دانشگاه به عنوان 2 نهاد علمی و پژوهشی نقش مهمی را در پیشرفت جامعه اسلامی ایفا می كنند. بر این پایه با ایجاد تعامل و گفتمان میان آنها می توان به تدریج به طرف تحقق وحدت گام برداشت .

 

مسئول بسیج اساتید دانشگاه پیام نور صحنه بیان کرد : «وحدت حوزه و دانشگاه، یعنی هر دو، کار خودشان را بکنند؛ اما برای یک هدف و آن هدف، ساختن و کامل کردن ملت و کشور ایران است، وحدت حوزه و دانشگاه یعنی حرکت پابه‏پای علم و دین ...»؛ شاید بهترین تعبیر از وحدت حوزه و دانشگاه همین تعریف زیبای مقام معظم رهبری باشد.

 

وی ادامه داد : این ضرورت وحدت حوزه و دانشگاه را معمار کبیر انقلاب به خوبی تشخیص دادند که 27 آذر را به این عنوان نامگذاری کردند؛ حوزه و دانشگاه دو کانون تعلیم و تعلم هستند که باید از لحاظ اخلاق و سازماندهی حاکم بر آنها و همچنین محتوا به هم نزدیک شوند.

 

دکتر دارابی خاطر نشان کرد : تاکید امام راحل بر اینکه دانشگاه باید انسان‌ساز باشد هم موید این موضوع است؛ انسان‌ساز بودن مکانی که صرفا به جنبه مادی زندگی انسان کار دارد بدون این ارتباط مفید با حوزه که با علوم معنوی مرتبط است امکان‌پذیر نیست.

 

عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور واحد صحنه گفت : از دیدگاه معمار کبیر انقلاب حوزه و دانشگاه مغز متفکر  جامعه به شمار می‌آیند که جامعه را به سوی اقتصاد، علم و مدیریت اسلامی هدایت کرده و قانون اسلامی را به صورت مدون و سیستماتیک در اختیار مسئولان قرار می‌دهند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد