یک کارشناس مسائل بین‌الملل:

بیانیه تروئیکای اروپایی برای بازگشت ایران به برجام قلدرمآبانه است

سرویس: اخبار استانکد خبر: 310171|11:11 - 1398/10/25
نسخه چاپی
بیانیه تروئیکای اروپایی برای بازگشت ایران به برجام قلدرمآبانه است
مرصادنیوز: یک کارشناس مسائل بین الملل گفت: بیانیه تروئیکای اروپایی برای بازگشت ایران به برجام قلدرمآبانه و نشان دهنده روحیه سلطه‌گری آنهاست.

به گزارشامروله، حمیدرضا ترقی در گفتگو با خبرنگارشبکه اطلاع رسانی مرصاددرباره بیانیه گستاخانه اروپا در حوزه هسته‌ای و موشکی اظهار داشت: اروپایی‌ها تاکنون چندین بار از این بیانیه ها صادر کرده اند و نشان داده اند نشخوارکننده اهداف آمریکا در منطقه هستند.

وی افزود: آمریکا چون نمی تواند با ایران تقابل این چنینی رسانه ای داشته باشد اروپاییها سعی می کنند  به جای آنها فشارهای خود را بر ایران برای تغییر سیاست های منطقه ای اعمال کنند.

یک کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: مساله برجام توسط آمریکا و عدم پشتیبانی اروپایی ها از این توافق موجب کاهش تعهدات و پایبندی ایران به برجام شده که آنها مقصر هستند و نباید ایران را مقصر جلوه دهند همچنین تاسف آنها از خروج آمریکا از برجام صوری و فریب کارانه است زیرا اگر تاسف جدی بود باید جلوی بهم خوردن پیمان توسط آمریکا گرفته می شد.

ترقی بیان کرد: اروپایی ها برخلاف اینکه ادعا می کنند تمام تلاش خود را کرده اند تا این توافق باقی بماند، تاکنون برای حفظ برجام هیچ قدمی برنداشته اند. آنها اگر بعد لغو عضویت آمریکا در برجام تاکنون گامی به نفع ایران برنداشته اند و جبران خسارات وارده به ایران را نکرده‌اند.

وی افزود: در این بیانیه تاکید کردند که ایران به تعهدات خود در توافق برجام برگردد در حالی که باید گفت ایران با چه تضمینی باید برگردد زیرا ایرانی کشوری نیست دستوری از سوی اروپایی ها بپذیرد همان گونه که دستوری را از آمریکایی‌ها نمی پذیرد.

این کارشناس مسائل بین‌الملل تاکید کرد: این زورگویی ها توسط نظام جمهوری اسلامی ایران و ملت پذیرفتنی نیست اینکه قدرتهای جهان هرچه می خواهند دستور دهند و خودشان هم تعهدات را زیر پا بگذارند وعمل نکنند بلکه تنها جمهوری اسلامی ایران به تعهدات خود عمل کند آن دوره گذشته و داشتن چنین انتظاری از ایران قدرتمند و مقتدر ناشی از عدم شناخت جمهوری اسلامی و روحیه سلطه گری و قلدرمابانه این قدرتهای اروپایی است.

ترقی بیان داشت: آنها تعهد کردند تمامی مفاد برجام را بای اجرای تعهدات در چارچوب آن حفظ می کنیم در حالی که هنوز گامی برداشته نشده بنابراین هروقت گامی برداشتند وعمل کردند، جمهوری اسلامی ایران نیز همان طور که قبلا اعلام کرده بر روی بازگشت به تعهدات فکر خواهد کرد زیرا تاکنون هیچ آثار و نتیجه عملی ندیده ایم بنابراین نمی توانیم اعتمادی به این تعهد اروپایی ها داشته باشیم.

وی گفت: ایران در برنامه های هسته ای آینده هیچ چارچوب جدیدی را نمی تواند بپذیرد و روند فعالیت هسته ای و صلح آمیز خود را باید ادامه دهد و اجازه دخالت کشورهای خارجی جز نظارت آژانس را نخواهند داد.

این کارشناس مسائل بین‌الملل ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران تاکنون در جهت ایجاد ثبات در منطقه گام برداشته و نقش اروپایی ها و آمریکایی ها در تقویت و حمایت از گروه افراطی داعش و تجزیه طلبان و تروریست های منطقه برای همه دنیا کاملا روشن است؛ اروپایی ها با وجود اینکه ائتلاف صوری و غیرواقعی برای مبارزه با ترورویست تشکیل داده اند اما گامی اساسی برای مقابله با تروریست برنداشتند بلکه از قبل این تروریست ها نفت ایران را به یغما بردند و این برای ملت ما کاملا روشن است.

ترقی خاطرنشان کرد: وقتی به عملکرد آمریکا و اروپا نگاه می کنیم بی ثباتی آنها در منطقه با حمایت از داعش و اسرائیل و گروه های تروریستی و معارضین غیرقانونی سوریه را می‌بینیم و برخلاف نظر آنها جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران و سپاه قدس در جهت حفظ ثبات منطقه عمل کرده است.

وی اظهار داشت: در بحث مربوط به برخورد با بعضی از مخالفین داخل کشور ایران، بهتر است فرانسه و کشورهای انگلیس و فرانسه که این ادعاها را می کنند اول در کشور خود این مسائل را رعایت کنند.

این کارشناس گفت: فرانسه بیش از یک سال است که مردم خود را سرکوب می کند و اجازه اعتراض به آنها نمی دهد و هر از چند گاهی شاهد فاجعه جدیدی در کشور آنها هستیم بنابراین این کشور نباید برای ما تعیین تکلیف کند که چگونه با مردم برخورد شود.

وی افزود: جمهوری اسلامی درهمین تشییع پیکر شهید سلیمانی نشان داد مردم ایران طرفدار چه طرز تفکری هستند و اکثر مردم ایران چه می خواهند و اقلیت صد هزار نفر کشور را با کمک بیگانگان و تحریک آنها دست به اقدامات ساختارشکنانه می زنند این ها مجرم هستند و ملت ما طرفداری از این ها نمی کند زیرا این ها عامل بیگانه و ضد انقلاب هستند جمهوری اسلامی در این زمینه ها نیازی به سفارش امثال کشورهایی که ناقض دموکراسی و حقوق بشر هستند، ندارد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد