اینجا را دریابید؛

«گلال» آبادی بی‌آب!

سرویس: اخبار استانکد خبر: 310208|12:53 - 1398/10/29
نسخه چاپی
«گلال» آبادی بی‌آب!
مرصادنیوز: ساکنان روستای گلال از توابع شهرستان پاوه حدود دو ماه است که با بی‌آبی دست و پنجه نرم می‌کنند و آبفای روستایی ظاهرا تمایلی به رفع مشکل این روستا ندارد.

به گزارشامروله، تصورش را بکنید که در دل منطقه پرآبی همانند اورامانات زندگی کنید، اما از نعمت آب آشامیدنی بی‌نصیب باشید؛ این پارادوکس واقعیتی تلخ است که در روستاهای این مناطق روستانشینان را زجر می‌دهد.

روستای گلال یکی از این روستاهاست که ساکنانش با بی‌آبی دست و پنجه نرم می‌کنند؛ یکی از کهن ترین روستاهای شهرستان پاوه که جمعیتی حدود ۱۲۰۰ نفر دارد و شغل اکثر آنها باغداری و کشاورزی است.

این روستا به واسطه باغ‌های زیبایش مشهور شده است و همیشه پذیرای گردشگران بسیاری به ویژه در فصل بهار و تابستان است. البته خشکسالی های سنوات گذشته خسارات زیادی به باغ‌های این روستا وارد آورده و بسیاری از باغداران به همین دلیل از این منطقه مهاجرت کردند.

این مشکل حالا حادتر شده و اندک ساکنان باقیمانده این روستای زیبا برای تامین آب شرب هم به دردسر افتاده‌اند و با جیره‌بندی که صورت گرفته تنها چند ساعت در شبانه‌روز آب دارند.

بی‌آبی زندگی روستاییان را مختل کرده است

ساکنین این روستا از مشکلاتشان به خبرنگار مرصاد گفتند که آب شرب در شبانه روز تنها ۲ ساعت موجود است و گاها به طور کلی قطع می شود و این موضوع مشکلاتی را برایشان ایجاد و زندگی‌ آنها را مختل کرده است.

آنها می‌گفتند که گاها آب شرب را از روستاهای اطراف و یا پاوه با گالن های مخصوص تامین می کنیم.

ساکنان این روستا یک درخواست هم از مسئولان داشتند تا چاره ای برای این مشکل بیاندیشند و بیش از این مردم را با مشکلات ریز و درشت رها نکنند.

دوماه است مشکل قطع آب رفع نشده است!

عبدالله لطفی، عضو شورای روستای گلال پاوه در رابطه با کمبود آب شرب این روستا در گفتگو با خبرنگار مرصاد اظهار داشت: روستای گلال از توابع شهرستان پاوه با بیش از ۱۷۰ خانوار نزدیک به دو ماه است که با مشکل کم آبی و نبود آب شرب مواجه است.

وی افزود: در دو ماه گذشته آب شرب این روستا که از چاهی در روستای همجوار به نام درمور تامین می شد به دلیل سوختن پمپ داخل آن قطع شد و پس از آن آبفار اقدام به مرتفع نمودن این مشکل کرد که به دلیل بی توجهی و بی احتیاطی و یا کم کاری پیمانکار و در حین انجام کار برای تعویض پمپ، لوله های نصب شده به عمق چاه سقوط کردند به طوری که دسترسی به پمپ آب غیر ممکن و عملا این مشکل همچنان باقی ماند.

وی گفت: پس از آن آبفای روستایی اقدام به تامین آب شرب مورد نیاز در روستای نزدیک دیگری با نام خانقاه کرد که با کم بودن آب این روستا و اتصال به شبکه عملا در طول شبانه روز ۴ الی ۵ ساعت آب شرب در دسترس قرار اهالی روستا می گرفت.

عضو شورای روستای گلال خاطرنشان کرد: در این شرایط که مدرسه روستا نیز مجهز به سیستم گرمایشی شوفاژ است، عملا دانش آموزان بیشتر از آنچه که به فکر فراگیری دانش باشند سرما زده می‌شوند.

هرچه پیگیر این موضوع هم می شویم مسئولین هیچ اقدام عملی انجام نمی دهند

لطفی با بیان اینکه پس از دو هفته آب شرب روستای خانقاه به مخزن اصلی روستای ما وارد و در شبکه اصلی روستا جریان پیدا کرد، گفت: این آب هم قابل آشامیدن نیست گرچه مسولین آبفای روستایی نیز بر قابلیت شرب و پاک بودن آن اصرار دارند.

وی اظهار کرد: تا یک ماه پیش شبانه روز ۷ الی ۸ ساعت آب روستای خانقاه در شبکه روستای ما جریان داشت اما این روزهای اخیر این مقدار به دو ساعت کاهش پیدا کرده است و یا گاها در طول روز آب شرب نداریم.

عضو شورای روستای گلال بیان داشت: هرچه پیگیر این موضوع هم می شویم مسئولین هیچ اقدام عملی انجام نمی دهند.

بر اساس این گزارش، آبفای روستایی به عنوان متولی این موضوع پاسخگو باشد که چرا علی رغم تاکیدات مکرر و پیگیری‌های روستاییان و شورای روستا از حل مشکل بی‌آبی این روستا سرباز زده است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد