رئیس پلیس فتای کرمانشاه عنوان کرد

افزایش ۳۶۳ درصدی وقوع جرایم سایبری در کرمانشاه

سرویس: اخبار استانکد خبر: 310217|10:46 - 1398/10/30
نسخه چاپی
افزایش ۳۶۳ درصدی وقوع جرایم سایبری در کرمانشاه
مرصادنیوز: رئیس پلیس فتای استان کرمانشاه از افزایش ۳۶۳ درصدی وقوع جرایم سایبری در این استان خبر داد.

به گزارشامروله، سرهنگ علی کریمی در گفتگو باشبکه اطلاع رسانی مرصاد ، با بیان اینکه وقوع جرایم اینترنتی در استان ۳۶۳ درصد رشد داشته است، اظهار داشت: بیشترین جرایم مشاهده شده در فضای مجازی برداشت‌های اینترنتی از حساب‌های دیگران است.

وی افزود: با وجود اینکه بارها در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی سایت و روزنامه‌ها پلیس هشدارهای لازم را اعلام کرده اما همچنان عده‌ای از مردم هنگامی که گرفتار می‌شوند از توصیه‌های پلیس فتا اظهار بی اطلاعی می‌کنند.

رئیس پلیسفتایاستان کرمانشاه بیان داشت: افراد سودجو با عنوان برنده شدن فرد مورد نظر در یک شبکه به بهانه اهدای کمک هزینه سفر یا خرید خودرو با افراد قربانی تماس می‌گیرند و با کشاندن آنها پای عابر بانک‌ها نسبت به برداشت پول از حساب آنها و کلاهبرداری اقدام می‌کنند.

کاهش ۲۶ درصدی سرقت و کلاهبرداری اینترنتی

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: جرایم مرتبط با سرقت و کلاهبرداری اینترنتی نسبت به سال گذشته ۲۶ درصد کاهش داشته و در این میان هشدارهای پلیس درباره سایت‌های اینترنتی تبلیغاتی نظیر دیوار مؤثر واقع شده است.

کریمی عنوان کرد: اگر هنگام برداشت از حساب افراد در قالب پیامک به صاحب حساب اطلاع رسانی شود و در صورت تأیید صاحب حساب کسر وجه انجام شود از کلاهبرداری‌های احتمالی جلوگیری خواهد شد.

وی ادامه داد: در زمینه جرایم اخلاقی، تولید و ارسال محتوا به قصد معامله و تجارت شاهد کاهش ۱۰۰ درصدی همچنین در تغییر، تحریف و انتشار غیرمجاز فیلم و عکس نیز شاهد کاهش ۱۰۰ درصدی هستیم.

رئیس پلیسفتایاستان کرمانشاه با بیان اینکه از نظر منتسب کردن عناوین خلاف واقع، انتشار فیلم خصوصی افزایش داشته‌ایم، تصریح کرد: در زمینه نشر اکاذیب شاهد کاهش ۵۰ درصدی، مزاحمت اینترنتی چهار درصد کاهش داشته‌ایم.

این مقام انتظامی با بیان اینکه در سایر جرایم شاهد رشد ۱۰۰ درصدی بودیم، ادامه داد: در زمینه انتشار فیلم خصوصی خانوادگی ۱۲ افزایش داشته‌ایم.

سرهنگ کریمی گفت: پلیس فتا علاوه بر اطلاع رسانی در رسانه‌های گروهی و سایت‌ها، در نمایشگاه نصب بنر انجام می‌شود، همچنین در مدارس، دانشگاه‌ها و ادارات آموزش‌های لازم ارائه می‌شود.

وی عنوان کرد: با توجه به فعالیت‌های انجام شده استان کرمانشاهجزو۱۰ استان برتر از نظر کشفیات و جلوگیری از جرایم اینترنتی بوده است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد