مدیرکل امور مالیاتی کرمانشاه خبر داد

مشارکت ۳۸ درصدی پزشکان کرمانشاهی برای نصب کارتخوان

سرویس: اخبار استانکد خبر: 310310|10:13 - 1398/11/08
نسخه چاپی
مشارکت ۳۸ درصدی پزشکان کرمانشاهی برای نصب کارتخوان
مرصادنیوز: مدیرکل امور مالیاتی استان کرمانشاه از مشارکت ۳۸ درصدی پزشکان کرمانشاهی برای نصب کارتخوان در این استان خبر داد.

به گزارشامروله، هادی ملکشاهی در گفتگو باشبکه اطلاع رسانی مرصاد اظهار داشت: بر اساس مقررات همه مشاغل و حرف پزشکی و پیراپزشکی مشمول نصب و استفاده از پایانه‌های فروشگاهی یا همان دستگاه کارت خوان هستند.

وی افزود: بر همین اساس پزشکان باید دستگاه کارتخوان را به نام خود و در سامانه در نظر گرفته شده، به ثبت برسانند و اگر دستگاه کارتخوان به ثبت سامانه مذکور نرسد استفاده از آن فاقد وجاهت قانونی است.

مدیرکل امور مالیاتی استان کرمانشاه گفت: بر اساس اطلاع رسانی‌های قبلی سازمان امور مالیاتی پزشکان ملزم بودند تا پایان مهر ماه نسبت به نصب دستگاه کارت خوان اقدام کنند که آخرین آمارها نشان دهنده مشارکت ۳۸ درصدی برای نصب دستگاه کارتخوان است.

تمدید مهلت ثبت نام کارتخوان پزشکان تا پایان بهمن ماه جاری

ملکشاهی بیان کرد: باتوجه به عدم مشارکت ۱۰۰ درصدی پزشکان و پیگیری‌های سازمان نظام پزشکی کشور تفاهم نامه‌ای میان سازمان امورمالیاتی و نظام پزشکی منعقد شد که بر اساس آن سازمان نظام پزشکی از تمامی ظرفیت‌ها و تمهیدات قانونی استفاده کرده تا آن دسته از مشمولان دستگاه کارتخوان که تاکنون موفق به ثبت نشده‌اند تا پایان بهمن سال جاری فرصت ثبت برای آنها تمدید شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: مقرر شد سازمان امور مالیاتی برای افرادی که دستگاه کارتخوان خود را نصب و مورد استفاده قرار دهند حداکثر تشویقات و تسهیلات قانونی را اعمال کند.

وی گفت: در صورت عدم نصب توسط مشاغل و حرف پزشکی سازمان نظام پزشکی موظف است طبق قوانین با مشمولینی که ظرف این مدت اقدام به نصب کارتخوان نکرده باشند، بر اساس لیست ارائه شده توسط سازمان امور مالیاتی برخورد قانونی به عمل آورد.

اقدام قانونی توسط سازمان نظام پزشکی مانع اعمال قانون سازمان امور مالیاتی نمی‌شود

مدیرکل امور مالیاتی استان کرمانشاه ادامه داد: اقدام قانونی توسط سازمان نظام پزشکی مانع اعمال قانون سازمان امور مالیاتی و اجرای ضمانت‌های موضوع ماده ۱۶۹ قانون مالیات‌های مستقیم نخواهد شد.

ملکشاهی بیان کرد: بر اساس تبصره ۲ ماده ۱۶۹ معادل هزینه‌های انجام شده به منظور خرید، نصب و راه اندازی تجهیزات پایانه‌های فروشگاهی از مالیات قطعی شده در اولین سال استفاده یا سال‌های بعد، قابل کسر خواهد بود.

وی افزود: همچنین معادل ۱۰ درصد مالیات ابرازی عملکرد مودیانی که از این تجهیزات استفاده کند مشروط به رعایت آئین نامه برای ۲ سال اول بخشوده می‌شود و عدم اجرای این تبصره موجب جریمه ای به میزان ۲ درصد فروش یا درآمد خدمات خواهد شد.

مدیرکل امور مالیاتی استان کرمانشاه گفت: عدم اجرای تبصره مذکور می‌تواند وفق مقررات بند دو ماده ۲۷۴ به عنوان فرار مالیاتی محسوب شده بنابراین از تمامی مشاغل پزشکی و پیراپزشکی دعوت می‌شود در این فرصت باقی مانده تا پایان بهمن ماه جاری نسبت به ثبت دستگاه کارتخوان خود اقدام کنند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد