معاون فرهنگی اداره کل اوقاف کرمانشاه عنوان کرد

برگزاری سوگواری شهادت حضرت زهرا(س) در ۲۸ بقعه متبرکه کرمانشاه

سرویس: اخبار استانکد خبر: 310312|10:15 - 1398/11/08
نسخه چاپی
برگزاری سوگواری شهادت حضرت زهرا(س) در ۲۸ بقعه متبرکه کرمانشاه
مرصادنیوز: معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: سوگواری شهادت حضرت زهرا(س) در ۲۸ بقعه متبرکه استان برگزار می شود.

به گزارشامروله، حجت الاسلام مهدی توسلی در گفتگو باشبکه اطلاع رسانی مرصاداظهار داشت: در استان کرمانشاه برنامه‌های خاصی برای گرامیداشت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) تدارک دیده شده و برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه عزاداری حضرت فاطمه (س) در ۲۸ بقاع متبرکه استان کرمانشاه برگزار می‌شود، عنوان کرد: از جمله برنامه‌های این مراسم‌ها می‌توان به سخنرانی، زنجیرزنی و مداحی اشاره کرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با اشاره به اینکه سوگواری یاس نبوی عصر روز شهادت حضرت زهرا (س) برای بانوان در کرمانشاه برپا می‌شود، بیان کرد: برنامه خیمه‌های معرفت از دیگر برنامه‌ها در ایام شهادت است.

این مسئول ادامه داد: ۲۸ مبلغ به استان کرمانشاه اعزام شده‌اند که تعدادی از این مبلغان در بقاع متبرکه مستقر و تعدادی نیز به روستاها و حاشیه‌های استان کرمانشاه اعزام می‌شوند.

حجت الاسلام توسلی با بیان اینکه شخصیت حضرت زهرا (س) فرا مذهبی است، ادامه داد: عزاداری برای این بانوی بزرگوار از اهمیت زیادی برخوردار است کما اینکه اهل سنت نیز با تمام وجودشان این روز را گرامی می‌دارند.

وی با اشاره به اینکه عزاداری حضرت زهرا (س) هر سال نسبت به سال گذشته پر رنگ تر می‌شود، بیان کرد: با توجه به تبلیغ‌هایی که در حال انجام است گرامیداشت حضرت زهرا (س) نسبت به سال گذشته قوی‌تر در حال انجام است.

حجت الاسلام توسلی خاطر نشان کرد: با توجه به گرانی‌ها و تورم‌ها و تحریم‌هایی که در کشور وجود دارد، اما از اعتقادات مردم کاسته نشده و روز به روز این اعتقادات بیشتر می‌شود.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد