هفته نوزدهم لیگ برتر؛

یازدهمین دربی در یازدهمین ماه سال/پرسپولیس تیم برتر دربیهای بهمنی

سرویس: ایران و جهانکد خبر: 310412|08:37 - 1398/11/17
نسخه چاپی
یازدهمین دربی در یازدهمین ماه سال/پرسپولیس تیم برتر دربیهای بهمنی
سرخابی‌ها تاکنون ۱۰ بار در ماه بهمن با هم دیدار کرده‌اند و بازی روز پنجشنبه دو تیم، یازدهمین جدال آنها در این ماه خواهد بود.

به گزارشامروله،  استقلال و پرسپولیس تاکنون ۹۰ بار برابر هم به میدان رفته‌اند و با احتساب یک دربی برگزار نشده (سوپرجام)، روز پنجشنبه دربی شماره ۹۲ را پیش رو خواهیم داشت. دو تیم در حالی روز پنجشنبه به مصاف هم می‌روند که هر دو در کورس قهرمانی قرار دارند و نتیجه این بازی در سرنوشت دو تیم و لیگ نوزدهمتأثیرگذار خواهد بود.

دیدار «نود و یکم»، شماره «نود و دوم»
به بهانه برگزاری دربی در تاریخ ۱۷ بهمن، به بررسی دربی‌هایی می‌پردازیم که در یازدهمین ماه از سال برگزار شده‌اند. دربی «بهمنی» تاکنون ۱۰ بار اتفاق افتاده و دربی نود و یکم (شماره ۹۲) یازدهمین تقابل دو تیم در یازدهمین ماه سال می‌باشد.

در ۱۰ دربی گذشته استقلال ۲ و پرسپولیس ۳ بار طعم پیروزی را چشیده و ۵ بار هم دیدارهای دو تیم مساوی شده است.

استقلال در ۱۰ بازی گذشته ۱۲ و پرسپولیس ۱۳ گل زده دارند. اولین بازی دو تیم در حالی که با نتیجه یک بر صفر به سود استقلال در جریان بود، به دلیل ضرب و شتم داور توسط دروازه‌بان پرسپولیس به جنجال کشید و نیمه تمام ماند و با حکم کمیته انضباطی ۳ بر صفر به سود استقلال شد.

دو دروازه‌بان و یک مهاجم؛ ۳ اخراجی برای دو تیم
در دربی‌های بهمنی ۳ بازیکن اخراج شده‌اند که سهم پرسپولیس ۲ و سهم استقلال یک بازیکن است. ۲ بازیکن از ۳ بازیکن اخراجی دروازه‌بان بوده‌اند. عزیز اصلی و زنده یاد مهرداد اولادی از پرسپولیس به همراه سید مهدی رحمتی از استقلال ۳ بازیکن اخراجی در دربی‌های بهمنی هستند.

یک گل از روی نقطه پنالتی، ۲ گل در وقت‌های تلف شده
در دربی‌های بهمنی تنها یک گل از روی نقطه پنالتی به دست آمده که آن هم سهم پرسپولیس بود. مازیار زارع تنها پنالتی زن دربی‌های بهمنی بوده که آن را تبدیل به گل کرده است.

در ۱۰ دربی گذشته بهمنی ۲ گل در وقت‌های تلف شده به ثمر رسیده که هر دو گل سهم پرسپولیس است. ابتدا مازیار زارع در ششمین دربی بهمنی در دقیقه ۹۳ از روی نقطه پنالتی گلزنی کرد که این گل مساوی پرسپولیس بود.یکبارهمایمونزائددر دقیقه ۹۱ هشتمین دربی بهمنی گلزنی کرد که سرخپوشانآن بازی را با نتیجه ۳ بر ۲ بردند.

سریع‌ترین و دیرترینگل
سریع‌ترین گل در دربی‌های بهمنی راداودسید عباسی زده است. این بازیکن که پیراهن هر دو تیم را بر تن کرده، در دقیقه ۳ دربی شماره ۵۷ موفق به گلزنی شد تا این سریع‌ترین گل در دربی‌های بهمنی باشد. این بازی با نتیجه مساوی یک-یک به اتمام رسید.

دیرترینگل دربی‌های بهمنی سهم تیم پرسپولیس است. مازیار زارع در دقیقه ۹۳ دربی شماره ۶۷ از روی نقطه پنالتی دروازه آبیپوشانرا باز کرد تا این دیرترینگل در تاریخ دربی‌های بهمنی باشد. این بازی هم با نتیجه مساوی یک-یک به پایان رسید.

یکهتتریکو یکدَبِل
در ۱۰ دربی گذشته بهمن یکهتتریکو یکدبلاتفاق افتاده که هر دو سهم بازیکنان پرسپولیس است. ایمونزائدتنها گلزن خارجی دربی‌های بهمن در دربی شماره ۷۵ و در دیداری عجیبهتتریککرد تا پرسپولیس در دیداری که با ۲ گل از حریف عقب بود، ۳ بر ۲ پیروز شود.

حسین کلانی نیز در دربی شماره ۹ و در بازی که با نتیجه ۴ بر یک به سود سرخپوشانبه اتمام رسید زننده ۲ گل از ۴ گل تیمش بود.

یک تاریخ تکراری
دو تیمیکباردر ۱۷ بهمن سال ۴۸ با هم دیدار داشتند که نتیجه آن بازی ۳ بر صفر به سود آبیپوشانبود. تقابل روز پنجشنبه دو تیم یازدهمین دیدار آنها در بهمن ماه، یازدهمین ماه سال و دومین دیدار آنها در تاریخ ۱۷ بهمن می‌باشد. این بازی در چارچوب هفته نوزدهم نوزدهمین فصل لیگ برتر است و از ساعت ۱۵:۳۰ روز پنجشنبه به میزبانی پرسپولیس در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود.

یازدهمین بازی
دو تیم در حالی به مصاف هم می‌روند که در پایان هفته هجدهم پرسپولیس با ۳۵ امتیاز در صدر و استقلال با یک بازی کمتر از سایر تیم‌ها با ۳۲ امتیاز در رده چهارم قرار دارد.

این بازی با هر نتیجه به پایان برسد جایگاه پرسپولیس در صدر جدول تغییر نخواهد کرد. اما استقلال در صورت پیروزی این فرصت را پیدا می‌کند که تا رده دوم جدول صعود کند.

فهرست و مشخصات همه دربی‌های برگزار شده در ماه بهمن؛

ردیفشماره دربیتاریخ برگزارینتیجه
۱۵۴۸/۱۱/۱۷۳ بر صفر (استقلال)
۲۹۵۰/۱۱/۱۵۴ بر یک (پرسپولیس)
۳۳۵۷۰/۱۱/۰۴صفر - صفر
۴۴۰۷۳/۱۱/۰۷صفر - صفر
۵۵۷۸۳/۱۱/۰۳یک - یک
۶۶۷۸۷/۱۱/۲۵یک - یک
۷۶۹۸۸/۱۱/۱۴۲ بر یک (پرسپولیس)
۸۷۵۹۰/۱۱/۱۳۳ بر ۲ (پرسپولیس)
۹۷۷۹۱/۱۱/۰۶صفر - صفر
۱۰۸۵۹۵/۱۱/۲۴۳ بر ۲ (استقلال)
۱۱۹۲۹۵/۱۱/۱۷؟؟؟
4843625

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد