گزارش

فاصله زمین تا آسمان وضعیت درمانی شهرستان صحنه قبل و بعد از انقلاب اسلامی

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 310456|00:28 - 1398/11/21
نسخه چاپی
فاصله زمین تا آسمان وضعیت درمانی شهرستان صحنه قبل و بعد از انقلاب اسلامی
پایگاه خبری امروله : پیروزی انقلاب اسلامی مردم ایران در بهمن 57، در همه زمینه‌ها باعث ارتقا و پیشرفت شد که یکی از این پیشرفت‌ها، در حوزه بهداشت رقم خورد.

به گزارشامروله، پیروزی انقلاب اسلامی مردم ایران در بهمن 57، در همه زمینه‌ها باعث ارتقا و پیشرفت شد که یکی از این پیشرفت‌ها، در حوزه بهداشت رقم خورد. براساس آمار، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، در حوزه‌های مختلف از جمله بهداشت و سلامت، پیشرفت‌های فراوانی حاصل شده است.

 

در شهرستان صحنهساخت بیمارستان جدید دکترمعاون ، کلینیک تخصصی، توسعه بهداشتي خانه بهداشت ها، افزايش اميد به زندگي و كاهش مرگ و مير كودكان زير یک سال سال و کاهش مرگ و میر مادران، رشد تعداد پزشکان داخلی و متخصصان حوزه سلامت ، ارتقاء تجهیزات پزشکی و درمانی و ... بخشی از دستاوردهاي انقلاب اسلامی در حوزه پزشكي و بهداشت در این شهرستان محسوب مي‌شود.

 

سل، دیفتیری، سرخک، حصبه، وبا، سیاه سرفه، جذام و هپاتیتBاز بیماری‌های شایع و گریبانگیر مردم در دوره پیش از انقلاب بود. پس از پیروزی انقلاب، پوشش گسترده واکسیناسیون کودکان زیر 5 سال علیه بیماری های واگیردار از 20 درصد به 95 درصد در سال 1380 رسید. اکنون همه کودکان در شهرستان صحنه از بدو تولد علیه برخی از این بیماری‌ها حتی در دورافتاده‌ترین روستاها نیز واکسینه می شوند.

 

دکتر حسین معاون

 

قبل از انقلاب در صحنه تنها یک پزشک خصوصی ، یک داروخانه و در بیمارستان معاون با قدمت 60 سال نیز تنها یک پزشک فعالیت می نمود که اثر آنها نیز هندی بودند.

 

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ساختمان جدید بیمارستان دکتر معاون در شهرستان صحنه با قدمتی کهن بعد از بازسازی و تکمیل، در سال۹۶توسط وزیر وقت بهداشت افتتاح شد.

 

 این بیمارستان با زیربنای 5 هزار و 100 متر مربع با اعتباری بالغ بر 120 میلیارد ریال ساخته و تجهیز شده است.

 

بیمارستان دکتر معاون شامل بخش های مراقبت های ویژهICUوCCU، مردان، زنان، اطفال، اتاق عمل، بلوک زایمانی، آزمایشگاه، رادیولوژی، اورژانس و داروخانه است.

 

حسین رحیمی

 

20 پزشک عمومی و متخصص در مراکز درمانی صحنه فعالیت دارند

 

دکتر حسین رحیمی در گفتگو با مرصاد عنوان کرد:۴۰سال پیش شرایط بهداشت و درمانی نامناسب بود به عنوان مثال مادران و نوزادان در لحظه تولد که شیرین‌ترین لحظه زندگی خانواده محسوب می‌شود جان خود را از دست می‌دادند .

 

وی ادامه داد : بهداشت یکی از دستاورد‌های مهم بوده که بعد از انقلاب اسلامی رشد چشمگیری داشته است و اصلا قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست، درحالی که بسیاری از روستا‌ها و حتی شهر ها از موقعیت بهداشتی اولیه و دارو در مضیقه بودند، امروزه در دورافتاده‌ترین روستا‌ها نه تنها امکانات بهداشتی ارتقا پیدا کرده است بلکه با راه اندازی خانه‌های بهداشت و رشد اورژانس در صورت نیاز بالگرد برای انتقال بیماران به شهر اعزام می‌شود.

 

رحیمی خاطر نشان کرد : این دستاورد‌ها در شرایط آرامی مانند زمان پهلوی نبوده بلکه در شرایط تحریم و فشار و جنگ به دست آورده شده است و بیشتر این دستاورد‌ها با تکیه بر نیرو‌های بومی و داخلی بوده است.

 

رئیس مرکز بهداشت و درمان شهرستان صحنه گفت : در مراکز بهداشتی صحنه 10 پزشک متخصص و 10 پزشک عمومی می باشد و همچنین 220 پرسنل شامل 69 پرستار و 151 کارمند مشغول به فعالیت هستند

 

وی یادآور شد : ماهیانه حدود 10200 نفر به این مرکز مراجعه می کنند که از این تعداد7500مراجعه به اورژانس و 2700 مورد نیز به کلینیک بیمارستان می باشد