امروله گزارش می دهد

چهره مخدوش شهر صحنه و قانون گریزی قانون گزاران آینده

سرویس: شهرستانکد خبر: 310515|09:37 - 1398/11/28
نسخه چاپی
چهره مخدوش شهر صحنه و قانون گریزی قانون گزاران آینده
پایگاه خبری امروله : به استناد ماده ۹۲ قانون شهرداری ها، نوشتن هر نوع مطلب و یا الصاق هر نوشته‌ای بر روی دیوارهای شهر که مخالف مقررات انجمن شهر باشد، ممنوع است.

به گزارشامروله، ازبامداد ۲۴ بهمن ماه تبلیغات کاندیداهای مجلس یازدهم آغاز و بمدت یک هفته یعنی ساعت ۲۴ روز ۳۰ بهمن ادامه دارد، در این بازه زمانی افراد می توانند در چارچوب قوانین تبلیغاتی به برگزاری نشست ها، سخنرانی ها و چاپ و توزیع فعالیت ها و برنامه های تبلیغاتی خود بپردازند.

 

متأسفانه در اولین ساعات از شروع انتخابات مجلس شورای اسلامی شهر صحنه شاهد تخلفات تبلیغاتی وسیع در سطح شهر از سوی کاندیداهای مختلف بود که زیرپا گذاشتن قانون را اولین قدم برای رسیدن به اهداف شخصی خود قرار داده اند.

 

کاندید های مجلس شورای اسلامی بدون توجه به قانون تبلیغات و محل هایی تعبیه شده جهت نسب پوستر، با بمباران تبلیغاتی شهر، از نصب پوستر و بنر بر درو دیوار شهر، جداول، کف پیاده روها ، صندوق های صدقه، پست های مخابراتی، تابلوهای راهنمایی، تیرها و حتی پل هوایی سطح شهر دریغ نکرده و شاید بتوان گفت؛ شهر را با تکه های کاغذ و بنرهایی با ابعاد مختلف به شکل ناهماهنگ و نازیبایی کاغذ دیواری کردند!

 

صحنه

 

البته شاید  اغلب کاندیداها خیالشان راحت است که از این بی قانونی و نادیده گرفتن حقوق عموم مردم در برهم زدن سیمای بصری شهر، جز اخطار و نهایتا پاره ای توضیحات به مراجع نظارتی، بازخواست دیگری در انتظار آنها نیست!

 

متأسفانه در صحنه همچنان شاهد زحمات بی وقفه پاکبانان شهرداری در پاکسازی درو دیوار از پوسترهای انتخاباتی هستیم. هرچند که تجربه نشان می دهد تخلفات تبلیغاتی در هر انتخاباتی دور از انتظار نیست. اما ای کاش توسط ستاد انتخابات شهرستان، سازو کار محکمتری برای جلوگیری از تخلفات انتخاباتی درصحنه اندیشیده و وظایفی برای کاندیداهای متخلف، در خصوص پاکسازی شهر دیده شود تا پس از انتخابات پاکبانان زحمتکش شهر را کمتر دچار دردسر کنند.

 


طبق ماده 57 قانون انتخابات صراحتا شرایط کامل تبلیغات کاندیداها را بیان  میکند و در این راستا اقدام  به هرگونه دیوار نویسی ، کارناوال های تبلیغاتی ، برگزاری گردهمایی ها در مساجد ، نصب بیلبورد و نصب عکس و پوستر بر روی دیوار های شهر ممنوع می باشد.

 

wpki

 

تبلیغات غیر قانونی سطح شهرصحنه جمع آوری و امحاء خواهد شد

 

مهدی رضایی در گفتگو با مرصاد عنوان کرد : به استناد ماده ۹۲ قانون شهرداری ها، نوشتن هر نوع مطلب و یا الصاق هر نوشته‌ای بر روی دیوارهای شهر که مخالف مقررات انجمن شهر باشد، ممنوع است؛ مگر در محل‌هائی که‌ شهرداری برای نصب و الصاق اعلانات معین میکند و در این محل ها، فقط باید به نصب و الصاق آگهی اکتفا کرد و نوشتن روی آن نیز ممنوع است‌.

 

وی ادامه داد : متخلف علاوه بر تادیه خسارت مالکین، به پرداخت جریمه محکوم خواهد شد.

 

شهردار صحنه گفت : در صورت عدم رعایت قوانین و مقررات مربوطه، هرگونه تبلیغات در سطح شهر، ضمن پیگیری قانونی، در اسرع وقت جمع آوری و امحاء می گردد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد