ضرر خالص ۱.۳۶ میلیارد یورویی ایرباس در ۲۰۱۹

سرویس: ایران و جهانکد خبر: 310521|09:50 - 1398/11/28
نسخه چاپی
ضرر خالص ۱.۳۶ میلیارد یورویی ایرباس در ۲۰۱۹
ایرباس اعلام کرد در سال ۲۰۱۹ پس از پرداخت غرامت برای خاتمه دادن به پرونده‌های کلاهبرداری و رشوه‌خواری گذشته خود در ارتباط با فروش هواپیما، به ضرر خالص ۱.۳۶ میلیارد یورویی رسید.

به گزارشامروله، به نقل از شین‌هوا، ایرباس اعلام کرد در سال ۲۰۱۹ پس از پرداخت غرامت برایخاتمهدادن به پرونده‌های کلاهبرداری و رشوه‌خواری گذشته خوددر ارتباط بافروش هواپیما، بهضررخالص۱.۳۶ میلیارد یوروییدست یافتهاست.

ضرراین شرکت بیشتر مربوط به پرداخت غرامت برای سرپوش گذاشتن بر روی پروندهفساددر فروش جت‌های این شرکت دربیشاز یک دهه گذشته است.

همچنین چشم‌انداز چالش برانگیز فروش هواپیماهای حمل‌ونقل نظامی‌ای ۴۰۰اماین شرکت هم منجر بهضرر۱.۲ میلیارد یورویی آن شده است.

از سوی دیگر تعلیقمجوزفروش تسلیحات بهعربستان سعودیتوسط دولت آلمان تا پایان ۲۰۲۰، باعث شد اینهواپیماسازبزرگ ۲۲۱ میلیون یوروضررکند.

این در حالی بود که سود ناخالص عملکردی شرکت در سال ۲۰۱۹ از رکورد ۵.۳۸ میلیارد یوروی سال پیش بالاتر رفته و به ۶.۹۵ میلیارد یورو رسیده بود.

درآمدهایشرکت هم ۱۰.۷ درصد نسبت به سالقبلجهش کرد و به ۷۰.۴۸ میلیارد یورو رسید.

ایرباس اعلام کرد که در سال ۲۰۱۹ رکورد تحویل ۸۰۰ هواپیمای مسافربری خود در سال ۲۰۱۸ را شکسته و ۸۶۳ هواپیما به مشتریان خود تحویل داده است.

اماهزینه‌های شرکت به علاوه ضررها و مقادیر سنگین غرامت پرداخت شده باعث شد تا علی‌رغم عملکرد درخشان امسال، درکلتراز مالی این شرکت درضررخالصقراربگیرد.

اماپیش‌بینی می‌شود در سال ۲۰۲۰تعدادفروش هواپیماهای مسافربری ایرباس به ۸۸۰ فروند برسد تا سودعملکردیاین شرکت بالغ بر ۷.۵ میلیارد یورو شود.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد