داروهای کلسترول به مهار سرطان پروستات کمک می کنند

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 310533|11:23 - 1398/11/29
نسخه چاپی
داروهای کلسترول به مهار سرطان پروستات کمک می کنند

به گزارشامروله،  بیمارانپرریسکشامل مردان دارای میزان بالاآنتیژن خاص پروستات (PSA) و نمرهگلیسون۸ به بالا هستند. نمرهگلیسونبرای تشخیص سرطان پروستات استفاده می‌شود. مردان دارای نمرهگلیسونبالا مبتلا به سرطان‌های با درمان دشوار هستند.

مطالعات قبلی نشان داده بودند کهاستاتینهاو داروی دیابتمتفورمینکه غالباً باهم تجویز می‌شوند دارای خواصضدسرطانیهستند. با این حال مشخص نبود که کدامیک از این دو دارو بیشتر دارای ویژگی مقابله با سرطان هستند.

در این مطالعه، محققان داده‌های مربوط به حدود ۱۳ هزار بیمار مبتلا به سرطان پروستاتپرریسکرا بررسی کردند. تمامی این بیماران بین سال‌های ۲۰۰۷ و ۲۰۱۱ مبتلا به بیماری تشخیص داده شده بودند.

محققان مشاهده کردند مردانی کهاستاتینهاومتفورمینرا همراه با هم مصرف می‌کردند میانگین نرخ زنده ماندنشأن(۳.۹ سال) به مراتب بیشتر از افرادی بود که فقطاستاتینهارا به تنهایی (۳۶. سال) یا فقطمتفورمینبه تنهایی (۳.۱ سال) مصرف کرده یا هیچ کدام از این داروها را (۳.۱ سال) مصرف نمی‌کردند.

«لویائو»، سرپرست تیم تحقیق، در اینبارهمی‌گوید: «با توجه به نرخ مرگ ومیرسرطان پروستات، مصرفمتفورمینبه همراهاستاتینبا کاهش ۳۶ درصدی ریسک مرگ مرتبط است.»

مطالعه نشان داد بیمارانی که یکی از سه نوعاستاتین«آتورواستاتین،پراواستاتینیاروزوواستاتین» را مصرف می‌کردند طول عمر بیشتری داشتند.

محققان معتقدندتستوستروندر این زمینه نقش اصلی را دارد. میزان بالا کلسترول موجب ترغیب ترشح بیشتراندروژنمی‌شود که در مقابل به پیشرفت سرطان پروستات منجر می‌شود. امااستاتینهابهکُندشدنروند این فرآیند کمک می‌کنند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد