کاهش ۵۵ درصدی جرایم فیشینگ با اجرای سرویس رمز دوم پویا

سرویس: اجتماعیکد خبر: 310642|11:38 - 1398/12/10
نسخه چاپی
کاهش ۵۵ درصدی جرایم فیشینگ با اجرای سرویس رمز دوم پویا
رئیس پلیس فتا ناجا گفت: با اجرای سرویس رمز دوم پویا در کشور، میزان جرایم حوزه فیشینگ تا ۵۵ درصد کاهش پیدا کرده است.

به گزارشامروله،  به نقل از پایگاه خبریپلیس، سردار وحید مجید درتشریحاین خبر اظهار داشت:حدود۸۰ درصد از پرونده‌های سایبری کشور مربوط به جرایم اقتصادی و مالی بوده، که جرم برداشت اینترنتی غیرمجاز از حساب با شگرد فیشینگ با بیش از ۶۵ درصد بیشترین میزانجرایمرا به خوداختصاصداده است.

وی ادامه داد: با توجه به افزایشقابل توجهصفحات فیشینگ و همچنین روند رو به رشد جرایم این حوزه طیچند سالاخیر، در راستای پیشگیری وضعی جرایم، راه اندازی سرویس رمز دوم پویا (OTP) در خریدهای اینترنتی دردستور کارقرارگرفت.

رئیسپلیسفتا ناجا تصریح کرد: خوشبختانه با پیگیری‌هایصورتگرفته و انجام اقدامات زیرساختی در حوزه استانداردسازی خدمات غیرحضوری بانکی و پیاده سازی اصلاحات لازم در درگاه‌ها و بسترهای پرداخت الکترونیکی، طیبرنامه‌ریزی‌هایانجام شدهاز ۲۱بهمن ماهسال جاریطرحمذکوربهصورتکامل به اجرا در آمد و استفاده از رمز دوم پویا در تراکنش‌های غیرحضوری بالای یک میلیون ریال الزامی شد.

این مقاممسئولضمنتشکرازرئیسو مسئولان بانک مرکزیجمهوری اسلامیایران در اجرای این پروژه کلان ملی افزود: با اجرای این طرح و برابر بررسی‌های بهعمل آمدهاز پرونده‌هایتشکیل شدهطی ۱۵ روز اخیر، نرخ تشکیل پرونده‌های این حوزه تا ۵۵ درصد کاهشپیدا کردهاست.

سردار مجید اظهار داشت: یکی دیگر از مشکلاتی که در فرآیندقبلییعنی استفاده از رمزهای ایستاوجودداشت انتقال وجوه سرقتی بین حساب‌هایمختلفبدوناطلاعمالکان این حساب‌ها و در نتیجه مسدود شدن حساب شهروندان در نقاطمختلفکشور بود که با اجرای طرحمذکور، اینمشکلنیز بهصورتکامل رفع شد و به صفر رسیده است.

رئیسپلیسفتا ناجا ابراز امیدواری کرد: بااستمرارهمکاری‌ها با مجموعه بانک مرکزی و بهبود فرآیندها و انجام اصلاحات تکمیلی در این سرویس همانند تأیید دو مرحله‌ای پرداخت و درج مبلغ تراکنش و درگاه مربوطه در پیامک‌های ارسالیحاویرمز پویا،انشاء اللهشاهدارتقای هر چه بیشتر امنیت کاربران و استفادهایمنتر از سرویس‌های بانکداری الکترونیک خواهیم بود.

سردار مجید به هموطنانتوصیهکرد: با توجه به اینکه به زودی مبلغ تراکنش نیز در رمزهای پویای دریافتی از طریق پیامک درج خواهد شد بنابراین استفاده از بستر پیامک برای گرفتن رمز دوم پویا با توجه به آگاه شدن مشتری از مبلغ برداشت شده می‌تواند امنیت بیشتری را به همراه داشته باشد.

رئیسپلیسسایبری کشور از هم میهنان عزیز خواست درصورتنیاز به گرفتن مشاوره و راهنمایی پیرامون موضوعات سایبری و یا اعلام موارد مجرمانه به سایت رسمیپلیسفتا به آدرس www.cyberpolice.ir مراجعه کنند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد