هشدار دادستانی شهرستان صحنه به اخلال کنندگان نظم و آسایش عمومی در چهارشنبه سوری

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 310764|14:09 - 1398/12/21
نسخه چاپی
هشدار دادستانی شهرستان صحنه به اخلال کنندگان نظم و آسایش عمومی در چهارشنبه سوری
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان صحنه گفت : با هرگونه اخلال در نظم و امنیت و برهم زنندگان آسایش مردم برخورد قاطع قضایی صورت می‌گیرد.

علی شاماری در گفتگو باامروله،   از برخورد قاطع با هنجار شکنان در چهارشنبه سوری خبرداد و عنوان کرد : تمهیدات لازم در چهارشنبه سوری برای امنیت شهروندان در شهرستان صحنه اندیشیده شده است.

 

وی ادامه داد : با هرگونه اخلال در نظم و امنیت و برهم زنندگان آسایش مردم برخورد قاطع قضایی صورت می‌گیرد.

 

شاماری ضمن توصیه به خانواده ها  ابراز داشت: فرزندان خود را از خطرات مواد محترقه و آتش زا آگاه نموده و آنان را از بازی با چنین موادی برحذر دارند زیرا که همراهی خانواده ها و قانون مداری شهروندان باعث می شود در چهارشنبه آخر سال در امنیت کامل و به آرامی سپری شود.

 

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان صحنه با بیان اینکه طبق ماده 492 قانون مجازات اسلامی صدمه به هر شخص تبعات دیه و قصاص را به همراه دارد گفت : نگهداری مواد محترقه برابر ماده 2 قانون مجازات قاچاق  اسلحه ، مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیر مجاز 6 ماه تا 2 سال حبس را برای فرد محکومیت ایجاد می کند.

 

وی در پایان یادآور شد : افرادی که حرکات غیر متعارف در چهارشنبه سوری انجام دهند شامل اخلال در نظم عمومی بوده و برابر ماده 618 قانون مجازات اسلامی علاوه بر 74 ضربه شلاق ، از 3 ماه تا 1 سال حبس محکوم خواهند شد.