تاثیر عصاره چای سبز در مقابله با فیبروز ریوی

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 310829|12:13 - 1398/12/27
نسخه چاپی
تاثیر عصاره چای سبز در مقابله با فیبروز ریوی

به گزارشامروله، در بیماری موسوم بهفیبروزریوی، بافت ریه به مرور زمان دچار جراحت و زخم می‌شود و در نتیجه میزان اکسیژن دریافتی بدن محدود می‌شود. در نهایت نارسایی ریوی روی می‌دهد که منجر به مرگ می‌شود.فیبروزریوی انواع مختلف دارد اما شایع‌ترین نوع آن،ایدیوپاتیکاست.

در حال حاضر دو دارو برایکُندکردنروند آسیب به ریه‌ها وجود دارد، اما بیماری را کامل متوقف نمی‌کند. در مطالعه جدید، عصاره چای سبز موسوم به EGCG مورد بررسی قرار گرفته است.

EGCG یکآنتیاکسیدان قوی است، ترکیباتی که می‌تواند از سلول‌های بدن در مقابل آسیب ناشی از فرایندهای گوناگون بیماری محافظت کند.

در این مطالعه، دکتر «هارولدچپمن» به همراه همکارانش، ۲۰ بیمار را مورد نمونه برداری بافت ریه قرار دادند. به مدت ۲ هفته، نیمی از بیماران روزانه ۶۰۰میلیگرمEGCG به شکل کپسول دریافت کرده بودند. نیم دیگر چنین کپسول‌های را دریافت نکردند.

زمانیکه محققان بافت ریه نمونه برداری شده بیماران را مورد بررسی قرار دادند، تفاوت‌های کلیدی بین دو گروه مشاهده کردند. بیمارانی که مکمل EGCG مصرف کرده بودند شاهد میزان کمتر برخی پروتئین‌های دخیل در فیروز ریه بودند.

علائم بیماریفیبروزکبدی، سرفه مداوم، خستگی، و تنگی نفس در طول فعالیت فیزیکی است. اکثر مواردابتلاءبه این بیماری در افراد بالا ۶۰ سال مشاهده می‌شود.سیگارکشیدنو سابقه خانوادگی این بیماری هم از فاکتورهای پرخطر محسوب می‌شوند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد