پویش اجتماعیِ سهم من در کرونا

سهم من از کرونا الزام خانواده‌ام به خانه‌نشینی است

سرویس: شهرستانکد خبر: 310833|10:11 - 1399/01/01
نسخه چاپی
سهم من از کرونا الزام خانواده‌ام به خانه‌نشینی است
پایگاه خبری امروله : فرماندار شهرستان صحنه گفت: سهم من از مهار بحران کرونا الزام خانواده‌ام به خانه‌نشینی است و اینکه فقط به خاطر مسائل بسیار ضروری از خانه خارج شویم.

به گزارشامروله، علیرضا حیدری با اشاره به پویش اجتماعی سهم من از کرونا، اظهارداشت: بنده به عنوان فرماندار شهرستان حسب شرح وظایف قانونی مسوولیت هایی دارم که مطابق مقررات با کمک دستگاه های اجرایی وشورای تامین شهرستان در جهت پیشگیری و مبارزه با این ویروس منحوس انجام می دهم.


وی افزود: از منظر یک شهروند نیز مثل تمام مردم شریف ایران اسلامی سهمی از مدیریت بحران دارم که خود و خانواده ام را ملزم به رعایت تمام توصیه های بهداشتی و ماندن در خانه می کنم.


فرماندار صحنه همچنین اظهار داشت: براساس دستور مقام معظم رهبری مبنی بر مشارکت همگانی و به کارگیری تمام توان وظرفیت های موجود و بسیج امکانات با این اپیدمی خطرناک باید مقابله کنیم و با دلجویی و کمک به همدیگر و تزریق روحیه به جامعه همه با هم کرونا را شکست دهیم.


فرماندار صحنه در ادامه اظهار داشت: با توجه به شیوع کرونا بلافاصله ستاد شهرستان متشکل از دستگاهای ذیربط تشکیل شد و تاکنون توانسته ایم ۱۰ جلسه برگزار کنیم.


او در ادامه با اشاره خرید و مصرف ۱۰ هزار لیتر محلول ضد عفونی در سطح شهر صحنه بیان داشت: گندزدایی روزانه خیابان ها و معابر و اماکن شهری و روستایی، ناوگان تاکسیرانی و آژانس ها، ادارات، بانک ها، دستگاهی خودپردازها توسط ادارات، شهرداری، گروه های جهادی و مردمی ودهیاران به طور منظم در حال انجام است.


به گفته فرماندار صحنه؛ تمامی قلیان سرا ها، اماکن تفریحی ( دربند صحنه)، باشگاه ها و اماکن ورزشی، استخر ها، تالار ها، گیم نت ها، مراسمات مذهبی(نماز های جمعه وجماعت و مراسم سنتی جمعه آخر سال) باهدف جلوگیری از تشکیل اجتماعات تعطیل شده است.


حیدری در ادامه گفت: اکیپ های چک و کنترل از هلال احمر و نیروی انتظامی در مبادی ورودی شهر با هدف شناسایی افراد مشکوک به بیماری و انتقال آنها به مراکز درمانی استقرار یافته اند.


وی با تاکید بر اینکه با حساسیت زیاد از صنوفی که فعالیت می کنند بازرسی به عمل می آید، تاکید کرد: تشکیل تیم های بازرسی ونظارت متشکل از کارشناسان شبکه بهداشت و درمان ،اصناف، نیروی انتظامی و صمت با هدف بازدید روزانه از وضعیت بهداشتی خبازی ها، رستوران ها، مراکز عرضه مواد غذایی وجایگاه های سوخت وهمچنین تنظیم بازار در حال انجام است.


رییس ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا شهرستان صحنه در ادامه با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور و سرعت بالای انتشار و بیماری زایی آن از طریق تماس افراد با همدیگر تصریح کرد: بهترین راه مقابله و پیشگیری از انتقال این ویروس قطع زنجیره انتقال آن هست، لذا پرهیز از دست دادن و روبوسی با همدیگر با توجه به اینکه در آستانه سال نو هم هستیم و همچنین حضور نیافتن در تجمع ها و اماکن شلوغ و پرازدحام و پرهیز از سفرهای غیرضروری شهری و بین شهری حائز اهمیت است.


حیدری در ادامه تاکید کرد: در آستانه سال نو و تعطیلات نوروزی از مردم تقاضا داریم دید و بازدیدهای نوروزی خود را امسال به وقت دیگر موکول کنند زیرا در این شرایط به هیچ وجه به صلاح نیست که به مهمانی بروند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد