پویش اجتماعیِ سهم من در کرونا

سهم من از کرونا الزام خانواده‌ام به خانه‌نشینی است

سرویس: شهرستانکد خبر: 310833|10:11 - 1399/01/01
نسخه چاپی
سهم من از کرونا الزام خانواده‌ام به خانه‌نشینی است
پایگاه خبری امروله : فرماندار شهرستان صحنه گفت: سهم من از مهار بحران کرونا الزام خانواده‌ام به خانه‌نشینی است و اینکه فقط به خاطر مسائل بسیار ضروری از خانه خارج شویم.

به گزارشامروله، علیرضا حیدری با اشاره به پویش اجتماعی سهم من از کرونا، اظهارداشت: بنده به عنوان فرماندار شهرستان حسب شرح وظایف قانونی مسوولیت هایی دارم که مطابق مقررات با کمک دستگاه های اجرایی وشورای تامین شهرستان در جهت پیشگیری و مبارزه با این ویروس منحوس انجام می دهم.


وی افزود: از منظر یک شهروند نیز مثل تمام مردم شریف ایران اسلامی سهمی از مدیریت بحران دارم که خود و خانواده ام را ملزم به رعایت تمام توصیه های بهداشتی و ماندن در خانه می کنم.


فرماندار صحنه همچنین اظهار داشت: براساس دستور مقام معظم رهبری مبنی بر مشارکت همگانی و به کارگیری تمام توان وظرفیت های موجود و بسیج امکانات با این اپیدمی خطرناک باید مقابله کنیم و با دلجویی و کمک به همدیگر و تزریق روحیه به جامعه همه با هم کرونا را شکست دهیم.


فرماندار صحنه در ادامه اظهار داشت: با توجه به شیوع کرونا بلافاصله ستاد شهرستان متشکل از دستگاهای ذیربط تشکیل شد و تاکنون توانسته ایم ۱۰ جلسه برگزار کنیم.


او در ادامه با اشاره خرید و مصرف ۱۰ هزار لیتر محلول ضد عفونی در سطح شهر صحنه بیان داشت: گندزدایی روزانه خیابان ها و معابر و اماکن شهری و روستایی، ناوگان تاکسیرانی و آژانس ها، ادارات، بانک ها، دستگاهی خودپردازها توسط ادارات، شهرداری، گروه های جهادی و مردمی ودهیاران به طور منظم در حال انجام است.


به گفته فرماندار صحنه؛ تمامی قلیان سرا ها، اماکن تفریحی ( دربند صحنه)، باشگاه ها و اماکن ورزشی، استخر ها، تالار ها، گیم نت ها، مراسمات مذهبی(نماز های جمعه وجماعت و مراسم سنتی جمعه آخر سال) باهدف جلوگیری از تشکیل اجتماعات تعطیل شده است.


حیدری در ادامه گفت: اکیپ های چک و کنترل از هلال احمر و نیروی انتظامی در مبادی ورودی شهر با هدف شناسایی افراد مشکوک به بیماری و انتقال آنها به مراکز درمانی استقرار یافته اند.


وی با تاکید بر اینکه با حساسیت زیاد از صنوفی که فعالیت می کنند بازرسی به عمل می آید، تاکید کرد: تشکیل تیم های بازرسی ونظارت متشکل از کارشناسان شبکه بهداشت و درمان ،اصناف، نیروی انتظامی و صمت با هدف بازدید روزانه از وضعیت بهداشتی خبازی ها، رستوران ها، مراکز عرضه مواد غذایی وجایگاه های سوخت وهمچنین تنظیم بازار در حال انجام است.


رییس ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا شهرستان صحنه در ادامه با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور و سرعت بالای انتشار و بیماری زایی آن از طریق تماس افراد با همدیگر تصریح کرد: بهترین راه مقابله و پیشگیری از انتقال این ویروس قطع زنجیره انتقال آن هست، لذا پرهیز از دست دادن و روبوسی با همدیگر با توجه به اینکه در آستانه سال نو هم هستیم و همچنین حضور نیافتن در تجمع ها و اماکن شلوغ و پرازدحام و پرهیز از سفرهای غیرضروری شهری و بین شهری حائز اهمیت است.


حیدری در ادامه تاکید کرد: در آستانه سال نو و تعطیلات نوروزی از مردم تقاضا داریم دید و بازدیدهای نوروزی خود را امسال به وقت دیگر موکول کنند زیرا در این شرایط به هیچ وجه به صلاح نیست که به مهمانی بروند.