امام جمعه شهرستان صحنه:

اجرای صحیح امر به معروف و نهی از منکر مانع از ضربه زدن دشمن به باورهای مردم می شود

سرویس: شهرستانکد خبر: 310854|13:20 - 1399/01/05
نسخه چاپی
اجرای صحیح امر به معروف و نهی از منکر مانع از ضربه زدن دشمن به باورهای مردم می شود
پایگاه خبری امروله : امام جمعه شهرستان صحنه گفت : امر به معروف در جامعه موجب از بین رفتن بستر رشد و توسعه افکار انحرافی و ماندگاری عظمت ارزش‌ها و خوبی‌ها می‌شود .

حجت الاسلام والمسلمین جواد الیاسی در گفتگو باامروله،  در باب فواید امر‌ به معروف و نهی از منکر و نقش آن در حفظ سلامت و تثبیت امنیت جامعه سخن‌های فراوانی بیان شده و ضرورت توجه و تحقق فراگیر آن همواره مورد تأکید مسئولین و علمای دین قرار داشته است.

 

وی ادامه داد: امر به معروف در جامعه موجب از بین رفتن بستر رشد و توسعه افکار انحرافی و ماندگاری عظمت ارزش‌ها و خوبی‌ها می‌شود و این مهم هم در گرو اجرای این فریضه الهی با استفاده از شیوه‌های درست و همه جانبه و فراگیر است.

 

الیاسی با بیان اینکه از نظر اسلام امر به معروف و نهی از منکر همانند نماز یک واجب شرعی محسوب شده و در سطحی حتی بالاتر از جهاد قرار دارد، تصریح کرد: این مفهوم بدان معناست که فریضه امر به معروف و نهی از منکر زبانی به عنوان یک تکلیف الهی به زمان و مکان خاص یا افراد مشخصی اختصاص ندارد و لذا این موضوع خود‌‌به‌خود بر ویژگی همگانی و همیشگی بودن این واجب الهی دلالت دارد.

 

امام جمعه شهرستان صحنه در پایان گفت: بدون شک اجرای صحیح امر به معروف و نهی از منکر مانع از بوجود آمدن زمینه ای برای ضربه زدن دشمن به باورهای مردم و تلاش آنها در راستای منحرف کردن اقشار مختلف مردم می شود و بی اعتنایی و بی تفاوتی نسبت به این فریضه الهی هم قطعا موجب ایجاد بستر سلطه اشرار و افراد ناشایست برسرنوشت مردم خواهد شد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد