به‌کارگیری ۱۶ هزار نیروی بسیجی در کرمانشاه برای مقابله با کرونا

سرویس: اخبار استانکد خبر: 310857|10:14 - 1399/01/06
نسخه چاپی
به‌کارگیری ۱۶ هزار نیروی بسیجی در کرمانشاه برای مقابله با کرونا
فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم استان کرمانشاه گفت: ۱۶ هزار نیروی بسیجی به کادر درمان کرمانشاه در مقابله با کرونا کمک می‌کنند.

به گزارشامروله، ردار بهمن ریحانی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد ، ا ظهار داشت: با توجه به انعقادتفاهنامهمیان سپاه و دانشگاه علوم پزشکی در استان بیش از ۱۶ هزار نیروی بسیجی در قالب تیم‌های تخصصی سازماندهی شدند که برخی به منظور غربالگری به کمک نیروهای مراکز بهداشتی می‌پردازند و برخی در پایگاه‌ها و حوزه‌های مقاومت خدمات رسانی می‌کنند.

وی افزود: همچنین یگان‌های جنگ نوین سپاه با بهکارگیریتجهیزات سنگین در معابر اصلی، پارک‌ها و… ارائه خدمت می‌کنند و تیم‌هایی نیز برای کمک به ناجا در ورودی و خروجی شهرستان‌ها در حال خدمات رسانی هستند.

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص)استان کرمانشاه با بیان اینکه تیم‌هایی برای انجام کارهای آموزشی و فرهنگی مشغول خدمات‌رسانی هستند، گفت: ۲۸۰۰ بسته به ارزش یک میلیارد تومان برای کمک به افرادی که در این وضعیت دچار آسیب‌های اقتصادی شدند، توزیع شد و ۱۰ هزار بسته دیگر نیز تهیه و توزیع خواهد شد.

سردار ریحانی از انجام اقدامات رفع آلودگی در ادارات خبر داد و عنوان کرد: با توجه به اعلام نیاز دانشگاه علوم پزشکی نقاهتگاهی با ۳۰۰ تخت برای نگهداری بیماران ترخیص شده از بیمارستان به منظور خالی شدن تخت‌های بیمارستانی راه اندازی شده که قابلیت توسعه تا ۶۰۰ تخت را دارد.

وی بیان داشت: نیروی زمینی سپاه با کمک بهداری غرب آمادگی ایجاد یک بیمارستان ویژه بیماران مبتلا بهکرونارا دارد و حتی بیمارستان صحرایی هم برپا کرده است.

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص)استان کرمانشاه تصریح کرد: همچنین نیروی زمینی سپاه در شهرستان‌هایسنقرو کنگاور رزمایش دفاع بیولوژیک برگزار کرده که در کرمانشاه نیز طی روزهای آینده رزمایشی را برگزار می‌کند.

سردار ریحانی افزود: همچنین در برخی شهرستان‌های استان نیز به همت نیروهای سپاه و بسیج ماسک و مواد ضد عفونی کننده تولید می‌شود.

وی خواستار رعایت مباحث بهداشت فردی و عمومی شد و بیان کرد: جدی نگرفتن بیماری سبب ابتلای دیگران می‌شود بنابراین همه نسبت به رعایت دستورات متخصصین بهداشتی اقدام کنند تا در اسرع وقت این بیماری رفع شود.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد