تسخیر خیابان توسط چرخ های سرگردان؛

مرکب هایی که مردم را به دیدار عزرائیل می برند/ عدم رعایت ایمنی توسط راکبان موتورسیکلت صحنه ای

سرویس: شهرستانکد خبر: 310879|12:24 - 1399/01/07
نسخه چاپی
مرکب هایی که مردم را به دیدار عزرائیل می برند/ عدم رعایت ایمنی توسط راکبان موتورسیکلت صحنه ای
پایگاه خبری امروله : راکبان موتورسیکلت در صحنه بیشترین درصد تصادفات و قانون شکنی ها را در خیابان های شهر به خود اختصاص داده اند.

به گزارشامروله،  بعد از گذشته ورود اولین نسل از موتور سیکلت های گازی توسط شرکت رکس در ایران حدود 60 سال پیش متاسفانه هنوز فرهنگ استفاده از این وسیله نقلیه درمیان اکثر استفاده کنندگان آن نهادینه نشده است.

 

 

 

موتورسیکلت به عنوان یک وسیله ارزان ، کم حجم و سریع نسبت به سایر خودرو ها جهت تردد در شهر ها مورد توجه بسیاری از افراد قرارگرفته اما متاسفانه به جنبه آسيب‌پذيري اين وسيله نقليه توجه نشده و از ديگر سو جمعيت جوان و ميانسال از آن براي فرار از ترافيك و قانون‌هاي راهنمايي و رانندگي از آن استفاده مي‌كنند.

 

در سال‌هاي اخير به علت افزايش آمار تصادفات منجر به جرح و فوت موتورسواران، قوانين سخت گيرانه و پيشگيرانه‌اي براي اين وسيله نقليه توسط پلیس راهنمایی و رانندگی تعريف شده است ولی با توجه به جریمه ها و برخوردهای پلیس هنوز قوانین وضع شده به طور کامل توسط راکبان آن انجام نمیگرد.

 

 

شهر صحنه نیز همانند سایر شهر های کشور از این جریان و وجود موتوری های هنجار شکن به دور نبوده بطوریکه می توان انواع آنان را در پیاده رو ها ، پارک ها و ... مشاهده نمود.

 

 

از موتورسیکلت ها استفاده صحیح نمی شود

 

 

 

یک راکب موتور سوار در گفتگو با امروله عنوان کرد : موتورسیکلت وسیله ی نقلیه مناسبی برای انجام امور روزمره در شهر است، زیرا از نظر صرفه جویی وقت و  مصرف کم سوخت برای افراد به صرف‌تر است اما متاسفانه اکثر رانندگان آنان از موتورسیکلت استفاده صحیح نمی کنند.

 

وی ادامه داد : هم اکنون جنبه منفی استفاده از موتورسیکلت به دلیل عدم رعایت قانون توسط راکبان آن بیشتر مورد توجه شهروندان است تا نقاط مثبت آن.

 

علی محمدی خاطر نشان کرد : اکثر راکبان موتورسیکلت کوچکترین تجهیزات ایمنی که یک فرد دارنده موتورسیکلت باید داشته باشند را رعایت نمی کنند و در هر صورتی درشهر ظاهر می شوند.

 

اکثر خریداران موتورسیکلت دارای گواهینامه راهنمایی و رانندگی نیستند

 

 

 

 

یک فروشنده موتورسیکلت در گفتگو با امروله عنوان کرد : اکثر افرادی که برای خرید به فروشگاه من مراجعه می کنند دارای گوهینامه رانندگی موتورسیکلت نیستند و وقتی به آنها می گویم رانندگی بدون گواهینامه تخلف محسوب می شود در جواب من می گویند کی گواهی نامه دارد که ما داشته باشیم.

 

وی  گفت : حجم بالای ورود موتورسیکلت ها به داخل شهر و باتوجه به اینکه اکثرآنان بدون گواهی نامه هستند موج قانون شکنی در شهر به دلیل عدم آشنایی راکبان با قوانین راهنمایی و رانندگی بوجود می آید.

 

عسگری در پایان خاطر نشان کرد : موتورسیکلت ها وسایل بسیار مناسبی در شهر می باشند و مسئولین مربوط باید فرهنگ صحیح استفاده کردن از موتورسیکلت را در بین مردم نهادینه کنند.

 

 

راکبان موتورسیکلت در هرجایی که فکر نمی کنید حرکت می کنند

 

 

یک شهروند صحنه ای در گفتگو با امروله عنوان کرد : اقدامات غیرمتعارف راکبان موتورسیکلت‌ها که به ترساندن عابران پیاده و رانندگان خودروها می‌انجامد، باعث سلب امنیت از مردم برای حرکت مطمئن از پیاده روها، ‌خیابان‌ها و کوچه‌ها شده است.

 

وی ادامه  داد : موتورسواران حرکت را در کوچه پس‌کوچه‌هاي تنگ و باريک، مراکز تفريحي و هر جاي ديگري که شما فکرش را هم نمي‌کنيد، به راحتي رفت و آمد مي‌کنند.

 

عیسی محمودی در پایان گفت : درست از تخلف موتور سواران و قانون شکنی های متداول آنان برای مردم سطح شهر عادی شده است ولی از مسئولین بویژه پلیس راهنمایی و رانندگی درخواست می گردد تا با این گونه موتورسوار های قانون شکن برخورد جدی و قاطع شود.

 

استفاده از کلاه امینی ، حوادث موجب به مرگ را تا نسبت قابل توجهی کاهش می دهد

 

"سرگرد علی نجفی " در گفتگو با خبرنگار امروله عنوان کرد : ارائه طرح های کنترلی و پیشگیرانه از دسته اولویت های مهم و مورد توجه پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان صحنه می باشد.

 

وی ادامه داد : پلیس راهنمایی و رانندگی در برخورد با راکبان موتورسیکلت بسیار قاطع عمل می کند و برای رانندگان متخلف قوانین خاصی از جمله جریمه نقدی تا توقیف به مدت یک سال در پارکینگ و ... در نظر گرفته است.

 

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی  شهرستان صحنه  با بیان اینکه امنیت جانی راکبان موتورسیکلت در بروز هرگونه حادثه مورد خطر بسیار جدی قرار می گیرد تصریح کرد : استفاده از کلاه امینی ، حوادث موجب به مرگ را تا نسبت قابل توجهی کاهش می دهد.

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد