توصیه های تغذیه ای در روزهای کرونایی/ در چه صورت آجیل بخوریم

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 310890|15:05 - 1399/01/09
نسخه چاپی
توصیه های تغذیه ای در روزهای کرونایی/ در چه صورت آجیل بخوریم
یک متخصص طب سنتی گفت: در ایام تعطیلات امسال و شیوع کرونا از مصرف تنقلات و آجیل پرهیز شود و همچنین ورزش های سبک در روز فراموش نشود.

به گزارشامروله، 

علیرضایارقلیدر گفتگو باخبرنگار مهر، در مورد مصرف آجیل و تنقلات در ایام نوروز، گفت: بهتر است این روزها آجیل و تنقلات مصرف نکنیم چراکه در این روزهایکروناییخرید آجیل و تنقلات و مصرف سریع آنها باعث انتقال ویروس می‌شود بنابراین بعد از خرید آجیل باید یک تا دو هفته زمان بگذرد تا آلودگی از بین برود.

وی تاکید کرد: با نخوردن آجیل و تنقلات چیزی را از دست نمی‌دهیم پس بهتر است این خوراکی‌ها را فعلاً مصرف نکنیم اما اگر اصرار به مصرف آجیل داشتیم می‌توانیم پس از خرید آن را به مدت یک دقیقه بر روی گاز در ماهیتابه با حرارت بالا تفت داده و سپس مصرف شود.

این متخصص طب سنتی در مورد ورزش‌های روزانه نیز گفت: می‌توانیم با ورزش‌هایی که مناسب آپارتمان است در روزهایکروناییکه در قرنطینه هستیم نرمش کنیم و اینگونه از چاق شدن هم جلوگیری کنیم.

یارقلیگفت: ورزش‌های توصیه می‌شود که ۱۵ بار در روز هر کدام به مدت یک دقیقه انجام شود و این ورزش‌ها را نیز می‌شود در فضای آپارتمان انجام داد و هیچ مزاحمتی برای کسی ایجاد نمی‌شود.

وی در خصوص وعده‌های غذایی در روزهای تعطیلکرونایینیز افزود: در این روزها که در خانه هستیم بهتر است روزی یک وعده غذای اصلی که شام است میل شود و ناهار را نیز بسیار سبک بخوریم مانند سوپ‌های ساده سوپ پیاز و سایر سوپ‌های ساده ولی پر خاصیت و صبحانه را نیز کامل میل کنیم.

این متخصص طب سنتی با اشاره به اینکه در بدن ما قوهمدبرهوجود دارد، گفت: این قوه همان شعور است. در اصل بدن ما یک فهم اولیه دارد و می‌تواند یک کار را انجام دهد و اگر ما غذای زیادی را میل کنیم، بعد از آن تمام وقت بدن صرف هضم غذا می‌شود در حالی که در روزهایی که روزه هستیم و یا غذا کمتر می‌خوریم سرحال تر هستیم.

یارقلیادامه داد: به همین دلیل بهتر است در این روزها که ویروسکروناشیوع پیدا کرده است از مصرف زیاد غذاها پرهیز و غذای سبک بخوریم تا این قوهمدبرهبتوانند راه مقابله با ویروس را در بدن پیدا کند.

وی گفت: بهترین درمان در این روزها مصرف غذای کم حجم و سبک و خواب خوب است به طوری که باید در ساعت ۱۱ تا ۱۲ شب خوابید و ۵ و ۶ صبح بیدار شد و بهتر است که در طول روز نیز نخوابیم.

وی با تاکید بر اینکه امسال کمتر چاق می‌شویم گفت: سال‌های قبل باید دید و بازدید نوروزی می‌رفتیم و در هر مهمانی آجیل و شیرینی مصرف می‌شد اما امسال که در خانه هستیم این میزان کمتر می‌شود به همین دلیل نسبت به سال‌های قبل کمتر چاق می‌شویم.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد