۸۰ درصد کرمانشاهی‌ها همکاری خوبی برای کنترل کرونا دارند

سرویس: اخبار استانکد خبر: 310891|15:06 - 1399/01/09
نسخه چاپی
 ۸۰ درصد کرمانشاهی‌ها همکاری خوبی برای کنترل کرونا دارند
استاندار کرمانشاه گفت: ۸۰ درصد مردم استان همکاری مناسبی برای کنترل بیماری کرونا دارند.

به گزارشامروله، به نقل ازاستانداری کرمانشاه،هوشنگ بازوند در حاشیه نشست ویدئو کنفرانس تصویری رئیس جمهور با استانداران سراسر کشور در قالب ستاد ملی کرونا اظهار داشت: طرح فاصله‌گذاری اجتماعی از جمله طرح‌های مهم مصوب ستاد ملی کرونا است که از ساعت ۲۴ شب جمعه به اجرا گذاشته شد. هرچند برای برآورد میزان اثرگذاری این طرح هنوز زود است ولی اکثریت بالایی از مردم از اجرای آن استقبال کردند.

استاندار کرمانشاه عنوان کرد: این طرح دارای ضمانت‌های اجرایی مناسبی است که بر اساس آن متخلفین جریمه خواهند شد.

وی ادامه داد: بر اساس این طرح خودروهای افراد متخلف یک ماه توقیف و ۵۰۰ هزار تومان هم جریمه می‌شوند و مغازه‌های متخلف هم پلمب می‌گردد. بر همین اساس روز گذشته ده‌ها خودرو و واحد صنفی متخلف با جریمه‌های سنگین روبرو شده‌اند.

مدیر ارشد استان عنوان کرد: همچنین به منظور کنترل هرچه بیشتر ورودی‌ها و خروجی‌ها، روز گذشته ۲۳ محور اصلی و ۵۸ محور فرعی منتهی به شهر کرمانشاه را کاملاً مسدود کرده‌ایم.

بازوند در ادامه از ارائه محدودیت‌های جدی برای روزهای ۱۲ و ۱۳ فروردین خبر داد و گفت: تمامی تفرج‌گاه‌ها و پارک‌های استان _چه در شهرها و چه در دامان طبیعت _همه بسته هستند و مردم در خانه‌ها بمانند.

وی همچنین خبر داد: ۲ نقاهتگاه ۵۰۰ نفره و ۱۵۰ نفره برای نگهداری کسانی که تست آنها مثبت اعلام شده توسط سپاه و ارتش ایجاد شده است. فراد مبتلا اگر شرایط ماندن در خانه را ندارند حتماً باید در این قرنطینه‌ها به سر ببرند و تا بهبود پیدا کنند.

استاندار کرمانشاه در ادامه هشدار داد: کسانی که تست آنها مثبت اعلام شده و عامدانه در جامعه تردد می‌کنند در واقع بمب‌های ویروسی متحرکی هستند که موجب مرگ صدها انسان می‌شوند

وی عنوان کرد: خوشبختانه حدود ۸۰ درصد جامعه کرمانشاهی همکاری مناسبی برای کنترل این بحران دارند ولی ۲۰ درصد همچنان بی توجه به سلامت همنوعانشان هستند.

مدیر ارشد استان بیان داشت: این افراد بدانند اگر عامدانه موجب انتقال ویروس به کسی شوند در مرگ احتمالی آن انسان دخیل هستند.

وی اظهار داشت: خواهش می‌کنیم مردم این ۱۵ روز را در خانه‌ها بمانند تا هرچه زودتر از این بحران گذر کنیم.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد