سپاه ۱۰ هزار بسته غذایی بین نیازمندان توزیع می‌کند

سرویس: اخبار استانکد خبر: 310899|12:14 - 1399/01/10
نسخه چاپی
سپاه ۱۰ هزار بسته غذایی بین نیازمندان توزیع می‌کند
کرمانشاه_ مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه از توزیع ۱۰ هزار بسته حمایتی بین نیازمندان به همت سپاه خبر داد.

به گزارشامروله، 

حجتالاسلامشمس الله جلیلیان در گفتگو باخبرنگار مهرضمن تبریک اعیاد شعبانیه و روز پاسدار اظهار داشت: پاسداران با الگو گرفتن از مکتب حسینی در عرصه‌های مختلف آماده جانفشانی و خدمت رسانی هستند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت نبی اکرم (ص)استان کرمانشاه افزود: سپاهیان نسبت به اسلامتعبد، نسبت به ولایت تبعیت، نسبت به دشمن بصیرت و عدم سازش، نسبت به کار توانایی و عرضه کار و نسبت به مردم خدمتگزاری را از مکتب امام حسین (ع)آموخته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: سپاه همواره در خدمت رسانی به مردم در هنگام مواجهه با خطرات و حوادث طبیعی از جمله سیل، زلزله و … پیش قدم است.

حجتالاسلامجلیلیان در ادامه به اقدامات سپاه استان کرمانشاه در مقابله با ویروسکرونااشاره کرد و گفت: زمانی که این ویروس منحوس دامنگیر کشور شد سپاه پاسداران از همان لحظات اولیه جهت مقابله به میدان آمد و در این راه از هیچ گونه کمکی دریغ نکرده است.

وی بیانداست: سپاه استان نیز در هنگام شیوع بیماری به طور خودجوش با استفاده از امکانات جنگ نوین لشگر ۲۹ و سایر امکانات اقدام به رفع آلودگی در سطح استان کرد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت نبی اکرم (ص)استان کرمانشاه ادامه داد: پس از انعقاد تفاهم نامه بین وزارت بهداشت و سپاه، به صورت منسجم همکاری‌های همه‌جانبه با مجموعه علوم پزشکی و مدیریت بهداشت و درمان در استان شکل گرفت.

حجتالاسلامجلیلیان از خدمات رسانی بیش از ۱۶ هزار بسیجی در طرح مقابله با ویروسکروناخبر داد و گفت: این بسیجیان به مراکز بهداشت و درمان و خانه‌های بهداشت در سراسر استان اعزام شده‌اند.

وی ادامه داد: با استفاده از ماشین آلات سنگین جنگ نوین نسبت به ضدعفونی اماکن عمومی، بیمارستانها، خیابان‌ها، کوچه‌ها و محلات اقدام شده است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت نبی اکرم (ص)استان کرمانشاه افزود: محله‌ها و کوچه‌هایی که امکان تردد ماشین را نداشتند به وسیله بسیجیان و با به دوش کشیدن سمپاش، عملیات گندزدایی را انجام دادند.

وی تصریح کرد: در این خصوص بسیج ادارات در تمام ادارات جهت حفظ سلامت کارکنان و ارباب رجوع اقدام به گندزدایی و ضدعفونی کردند.

حجتالاسلامجلیلیان بیان داشت: با توجه به اینکه در این شرایط بحرانی معیشت برخی از آحاد جامعه به مخاطره افتاده است لذا نسبت به شناسایی این افراد اقدامات لازم صورت گرفت و تا کنون ۲۸۰۰ بسته حمایتی غذایی و بهداشتی بین آنها توزیع شده است.

وی ادامه داد: همچنین ۱۰ هزار بسته دیگر در حال آماده شدن است که در آینده‌ای نزدیک بین نیازمندان توزیع خواهد شد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت نبی‌اکرم (ص)استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: با توجه به تاکید فرمانده کل سپاه و نماینده ولی فقیه در سپاه، دلجویی و پیگیری وضعیت خانواده‌های متوفیان ناشی از ویروسکرونارا در دستور کار قرار دادیم و با این خانواده‌ها تماس حاصل شد و تا جای ممکن با پرداخت تسهیلات و کمک‌های بلاعوض از آنها حمایت لازم صورت گرفته است.

وی ادامه داد: با توجه به درخواست دانشگاه علوم پزشکی در کمترین زمان ممکن سپاه نقاهت گاهی با استعداد ۳۰۰ تخت بستری و امکانات کامل با کادر پزشکی و پرستاری و خدماتی آماده کرده است که در صورت نیاز این آمادگی را داریم که ظرفیت نقاهت گاه را تا ۷۰۰ تخت افزایش دهیم.

حجتالاسلامجلیلیان افزود: همچنین بسیجیان در شهرستان‌های استان از جمله جوانرود، اسلام آباد، کنگاور و … با تجهیز کارگاه‌هایی که توسط سپاه در اختیار خواهران، برادران و طلاب بسیجی قرار گرفت، اقدام به تولید ماسک کردند و در این زمینه فعالیت می‌کنند.

وی بیان داشت: قرارگاه نجف با بهره‌گیری از امکانات خوبی که در اختیار دارد توسط بهداری غرب، علاوه بر استفاده از ظرفیت بیمارستان امام حسین (ع)که چند بخش را برای بیمارانکروناییو نقاهتگاه اختصاص داده است، اقدام به احداث بیمارستان صحرایی با ظرفیت ۲۰۰ تخت کرده است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت نبی‌اکرم (ص)استان کرمانشاه از فعالیت طلاب بسیجی استان کرمانشاه جهت تجهیز و تدفین متوفیان بیماریکروناسخن گفت و افزود: این اقدامات به دنبال ارتباط و همکاری باآرامستانها، شهرداری، بیمارستانها، تیم درمانی با عنوان قرارگاه "معنویت و سلامت" که به دستور نماینده ولی فقیه در سپاه ایجاد شده، شکل گرفته است.

وی در پایان ضمن تقدیر و تشکر از مدیریت ارشد استان، امام جمعه و کادر پزشکی و پرستاری که نهایت تلاش خود را در این روزها به نمایش گذاشته‌اند، گفت: خوشبختانه در استان فضای دوستانه با روحیه جهادی جهت مقابله با بیماریکروناشکل گرفته است و امیدواریم با همکاری مردم هر چه زودتر این ویروس منحوس ریشه کن شود.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد