پروژه های نیمه تمام راهکار جهش تولید در کرمانشاه

سرویس: اخبار استانکد خبر: 310904|13:20 - 1399/01/11
نسخه چاپی
پروژه های نیمه تمام راهکار جهش تولید در کرمانشاه
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: نگاه ویژه‌ای به اتمام پروژه‌های نیمه تمام بیش از ۶۰ درصد پیشرفت در سال جهش تولید داریم.

به گزارشامروله، 

محسن دارابی در گفتگو باشبکه اطلاع رسانی مرصاداظهار داشت: سال ۹۸ توانستیم سه سند اقتصاد مقاومتی، رونق تولید و سند اشتغال استان را تدوین کنیم و در این راه بسیار موفق عمل کردیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه، با بیان اینکه امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال جهش تولید نامگذاری شده است گفت: بر این اساس نگاه ویژه‌ای به اتمام پروژه‌های نیمه تمام بالای ۶۰ درصد پیشرفت را در دستور کار قرار خواهیم داد تا هر چه زودتر بتوانیم این واحدها را وارد چرخه کار کنیم.

این مسئول خاطر نشان کرد: در این خصوصتأمینمالی وتأمینسرمایه در گردش جهت واحدهای فعالجزاستراتژی‌های وزارت صنعت معدن و تجارت و سازمانصمتمحسوب می‌شود.

وی بیان داشت: اولین قدمی که باید در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری و جامعه عمل پوشاندن به شعار سال مبنی بر جهش تولید برداریم این است که بتوانیم ظرفیت خالی واحدهای فعال راارتقاببخشیم و آن را به ظرفیت اسمی برسانیم.

دارابی ادامه داد: همچنین باید بتوانیم اشتغال موجود را حفظ و امکان ایجاد ظرفیت‌سازی برای اشتغال جدید را نیز فراهم کنیم.

وی اظهار داشت: به این‌منظور ضروری است تمام دستگاه‌های اجرایی مرتبط با حوزه اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، امنیتی و … در خدمت تولید باشند تا جهشی که مد نظر مقام معظم رهبری است، محقق شود.

احیای ۵۵ واحد راکد در کرمانشاه / ‏‬ تولید ۱۳۰۰ اشتغال جدید

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: سال گذشته در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید جهتاحیا۵۰ واحد راکد هدف‌گذاری کردیم و خوشبختانه توانستیم ۵۵ واحد را مجدداً به چرخه کار و فعالیت برگردانیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: این ۵۵ واحد توانستند به قیمت‌های ثابت بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه را به چرخه اقتصادی استان برگرداند و حدود ۱۳۰۰ اشتغال جدید را در واحدهای تولیدی صنعتی و معدنی برای ما به ثمر برساند.

وی با بیان اینکه در سال ۹۹ هدف گذاری مااحیابیش از ۵۵ واحد راکد خواهد بود، گفت: در این خصوص تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم و امسال براحیاواحدهای راکد متمرکز خواهیم شد.

جهش تولید باید تبدیل به اراده جمعی شود

دارابی بیان داشت: جهش تولید باید تبدیل به اراده جمعی و قطعی تمام دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی باشد و منحصر به یک دستگاه خاص نیست.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه با بیان اینکه جهش تولید نیازمند الزاماتی است که باید مهیا باشد تا بتوانیم منویات رهبر انقلاب را محقق کنیم، ادامه داد: مهمترین الزامات آنتأمینمنابع مالی است که باید برای بنگاه‌های تولید وصنوف، سیستم بانکی گشایش وتأمینمالی را در نظر داشته باشد.

این مسئول گفت: موضوعات مرتبط با حوزه مالیات وتأمیناجتماعی از دیگر الزامات در جهت تحقق شعار سال است و در این خصوص باید دستگاه‌های پشتیبان (اداره کل مالیات و اداره کلتأمیناجتماعی)، نگاهشان به مجموعه واحدهای تولیدی نگاه حمایتی باشد.

دارابی افزود: کمک دستگاه‌های خدماترساناز جمله آب، برق، گاز، مخابرات و … نیز در راستای جهش تولید بسیارمؤثراست تا بتوانیم سیستم تولید را همانند سابق سرپا نگه داریم.

وی اظهار داشت: البته در استان کرمانشاه فضای تعاملوهمدلیخوبی بین دستگاه‌های خدماترسانو واحدهای تولیدی وجود دارد اما اگر بخواهیم به جهش تولید و تحقق شعار سال برسیم لازم است این فضا را بیش از پیشارتقادهیم.