راه‌اندازی مرکز مشاوره غیرحضوری کاهش آسیب‌های روانی ناشی از کرونا

سرویس: اخبار استانکد خبر: 310919|10:50 - 1399/01/16
نسخه چاپی
راه‌اندازی مرکز مشاوره غیرحضوری کاهش آسیب‌های روانی ناشی از کرونا
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه از راه‌اندازی مرکز مشاوره غیرحضوری کاهش آسیب‌های روانی ناشی از کرونا در این استان خبر داد.

به گزارشامروله، 

حجتالاسلامیوسف احمدی در گفتگو باشبکه اطلاع رسانی مرصاداز راه اندازی مرکز مشاوره غیر حضوری و رایگان برای کاهش آسیب‌های روانی ناشی ازکروناخبر داد و اظهار داشت: با توجه به اینکه پیامدهای روانی و اجتماعی حوادث و بلایا پس از فروکش آن حوادث خود را نمایان می‌کنند لذا با کمک شهرداری کرمانشاه این مرکز راه اندازی شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه افزود: هدف از مشاوره و حمایت‌های روانی اجتماعی در بلایا و حوادث غیر مترقبه کمک به گروه‌های آسیب پذیر و واکنش‌های افراد پس از حوادث است.

وی با اشاره به شیوع بیماریکرونادر استان، خاطر نشان کرد: در این شرایط مشاوران می‌توانند با مداخله و مشاوره اجتماعی تسکینی بر آلام مردم باشند.

حجتالاسلاماحمدی بیان داشت: طی جلسه مشترکی با رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه و جبهه فرهنگی انقلاب قرار شد چند نفر از مشاورانی که در امور خانواده تخصص دارند را جهت ارائه مشاوره اسلامی بکارگیری کنیم.

وی گفت: در طرح مشاوره تلفنی تحت عنوان «چتر آرامش» به صورت تلفنی خدمات مشاوره غیر حضوری و رایگان به شهروندان کرمانشاهی ارائه خواهد شد.

این مسئول با بیان اینکه مشاوره از اقدامات مهم و حائز اهمیت برای حفظ سلامت و پایداری خانواده است، عنوان کرد: این مشاوران امین مردم هستند و افرادی هستند که به میدان آمده‌اند تا پس از شکستکرونازندگی مردم با مشکل مواجه نشود.

وی خاطر نشان کرد: اگر ارتباط با مشاورین در زندگی مردم‌نهادینه شود بسیاری از آسیب‌های اجتماعی کاهش پیدا خواهد کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه تصریح کرد: این مرکز با هدف مقابله با ویروسکروناو کاهش استرس و اضطراب و همچنین مشکلاتی که ممکن است با یکجا نشینی برای افراد به وجود بیاید فعالیت خواهد کرد.

وی افزود: بر این اساس همشهریان می‌توانند با شماره‌های ۳۸۳۷۰۸۱۹ و ۳۸۳۷۰۸۱۷ در دو شیفت صبح و بعدازظهر از ساعت ۱۰ تا ۱۳ و ۱۶ تا ۱۹ با مشاوران تماس حاصل کنند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد