توزیع روزانه ۲۰ هزار عدد ماسک در داروخانه‌های کرمانشاه

سرویس: اخبار استانکد خبر: 310920|10:51 - 1399/01/16
نسخه چاپی
توزیع روزانه ۲۰ هزار عدد ماسک در داروخانه‌های کرمانشاه
مدیر نظارت بر دارو و مواد تحت کنترل معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: روزانه ۲۰ هزار عدد ماسک از اوایل سال جدید در میان داروخانه‌های شبانه‌روزی توزیع شده است.

به گزارشامروله، 

حسین رضا پور در گفتگو باشبکه اطلاع رسانی مرصاداظهار داشت: طی ایام نوروز روزانه ۱۰ بازرسی از سطح داروخانه‌های استان به عمل آمد و تخلف جدیدی مشاهده نشد.

وی افزود: در این ایام ۳۶ داروخانه شبانه روزی و به همین تعداد داروخانه روزانه فعال بودند.

مدیر نظارت بر دارو و مواد تحت کنترل معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: تمام تخلفات داروخانه‌ها محدود به موارد مشاهده شده در سال گذشته بود که در اواخر اسفند ماه با طرح در کمیسیون، با متخلفین برخورد شد.

این مسئول عنوان کرد: البته این داروخانه‌ها بیشتر مرتکب سهل انگاری شده بودند و از هر شرکتی محلول‌های ضدعفونی را خریداری می‌کردند در حالی که درصد خالص الکل در محلول‌های عرضه شده توسطشرکتهایغیرمجاز رعایت نشده بود.

رضاپور ادامه داد: در حال حاضر داروخانه‌ها نسبت به عرضه ژلهایبهداشتی و محلول‌های ضدعفونی اقدام می‌کنند و حتی استان‌های همجوار را طی چندین مرحله پوشش داده‌اند.

وی افزود: همچنین از اوایل سال جدید روزانه ۲۰ هزار عدد ماسک میان داروخانه‌های شبانه روزی استان توزیع شده که در سطح شهرستان کرمانشاه روزانه یک هزار عدد ماسک بین هفت داروخانه توزیع شد و با توجه به راه اندازی ۲ کارخانه دیگر شرایط توزیع ماسک در داروخانه‌ها بهتر خواهد شد.

مدیر نظارت بر دارو و مواد تحت کنترل معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: دستکش‌های نایلونی تنها منحصراً در داروخانه‌ها توزیعنمیشده بلکه در سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌ها نیز عرضه می‌شود و طی روزهای آینده با وجود فعالیت ۲۲ کارخانه تولید آنها افزایش خواهد یافت.

این مسئول عنوان کرد: بازرسی‌ها همچنان ادامه دارد و با داروخانه‌هایی که قوانین را رعایت نکنند، شدیدتر از قبل برخورد می‌شود.