ممنوعیت روزانه صادرات برخی کالاها به معنای بسته بودن مرز نیست/ فعالیت بی‌وقفه مرز پرویزخان

سرویس: اخبار استانکد خبر: 310938|10:56 - 1399/01/19
نسخه چاپی
ممنوعیت روزانه صادرات برخی کالاها به معنای بسته بودن مرز نیست/ فعالیت بی‌وقفه مرز پرویزخان
مرصادنیوز: مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه با اشاره به فعالیت بی‌وقفه مرز پرویزخان گفت: این مرز بیشترین تردد را در میان مرزهای زمینی کشور دارد.

به گزارشامروله، خلیل حیدری در گفتگو باشبکه اطلاع رسانی مرصاداظهار داشت: مرز پرویزخان حتی در ایام تعطیلات نوروز نیز باز بوده و مسئولان کشوری از جمله معاون اول رئیس جمهور همواره مرزها را رصد می‌کنند.

وی افزود: مرز پرویزخان بیشترین تردد را در میان مرزهای زمینی کشور دارد.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه تصریح کرد: در حال حاضر مرز پاکستان بسته است و حجم تجارت در مرز افغانستان نیز پایین است بر همین مبنا عملیات گمرکی در هیچ مرزی به میزان عملیات گمرکی مرز پرویزخان نیست و پس از مرز پرویز خان باشماق دومین مرز بیشترین تردد و معاملات اقتصادی را به خود اختصاص می‌دهد.

وی عنوان کرد: فعالیت مرز پرویزخان همانند گذشته ادامه دارد هر چند بخشی از روند کار کاهش یافته اما در حال حاضر با توجه به اینکه مرزهایسومار، خسروی، شوشمی و شیخ بسته شدند اما رویه صادراتی مرز پرویزخان رو به افزایش است.

حیدری بیان کرد: بخشی از فعالیت‌های مرز شیخصلهو شوشمی به حوزه پرویزخان منتقل شده و البته در بخش عربی شاهد بسته شدن مرز هستیم.

این مسئول بیان داشت: در بخش تجارت کردی مرز پرویزخان روزانه بین ۵۰ تا ۱۰۰ کامیون سوخت در طرف دیگر مرز تخلیه می‌شد اما در حال حاضر حجم مصرف سوخت حامل‌های انرژی به دلیل شرایط قرنطینه کاهش یافته است و در سمت کردستان عراق نیز شاهد کاهش تقاضا هستیم با این حال در سایر کالاها حجم مبادلات افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: ارزش معاملات در مرز پرویزخان از نظر کالایی و وزنی بیشترین ارزش را طی روزهای سال جدید به خود اختصاص داده است.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه تصریح کرد: به گواه قانون مسئولان گمرک مرزبانان اقتصادی هستند که بر مبنای عقل و منطق هیچ گاه نباید مرزها را تعطیل کنند بر همین مبنا در تعطیلات نوروز و سایر ایام نیز مرز پرویزخان باز بوده است.

وی افزود: البته ممکن است در برخی روزها تجارت برخی کالاها ممنوع شود که این به معنای تعطیلی مرز نیست.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد