فاکتورهای مشترک در مرگ افراد مبتلا به کووید ۱۹

سرویس: اجتماعیکد خبر: 310988|09:58 - 1399/01/26
نسخه چاپی
فاکتورهای مشترک در مرگ افراد مبتلا به کووید ۱۹
محققان در مطالعه ای به بررسی گزارش ۸۵ فرد فوت شده به دلیل کووید ۱۹ در مراحل اولیه شیوع بیماری در ووهان چین پرداختند.

به گزارشامروله، مطالعه جدید نشان داد مجموعه‌ای از فاکتورها در بین افراد فوتی مشترک بود. اکثر فوتی‌های ناشی ازکووید۱۹ مردان با سن بالا ۵۰ سال و دارای مشکلات اساسی سلامت بودند.

به گفته محققان، این مطالعه جدی بودن بیماریکووید۱۹ را نشان می‌دهد و گروه‌های پرخطر را مردان بالا ۵۰ سال می‌داند که مبتلا به مشکلات زمینه‌ای نظیر فشارخون بالا، بیماری قلبی عروقکرونر، و دیابت هستند.

تیم تحقیق دریافت ۷۲.۹ درصد افراد فوت شده به دلیل بیماریکووید۱۹، مردان با میانگین سنی ۶۵.۸ سال با مشکلات زمینه‌ای نظیر مشکلات قلبی یا دیابت بودند.

تیم تحقیق همچنین اذعان دارد که از بین ۸۵ بیمار مورد بررسی، شایع‌ترین علائمکووید۱۹ شامل تب، تنگی نفس و خستگی بود.

طبق یافته‌های تیم تحقیق، ۸۱.۲ درصد افراد تحت مطالعه دارای میزان بسیار پایینائوزینوفیلهادر زمان بستری شدن در بیمارستان بودند؛ائوزینوفیلهانوعی سلول‌های سفید خون هستند که به مقابله با عفونت کمک می‌کنند.

از بین عوارض مشترک در بیماران در مدت بستری بودن در بیمارستان به خاطرکووید۱۹، برخی از شایع‌ترین آنها عبارت بودند از نارسایی تنفسی، شوک و تشنج، سندروم ناراحتی حاد تنفسی، وآریتمیقلبی یا تپش نامنظم قلب.

از لحاظ درمان، اکثر بیمارانآنتیبیوتیک،آنتیویروس، وگلوکوکورتیکوئیدهارا دریافت کرده، و برخی همایمونوگلوبولینهایداخل وریدی (موسوم بهآنتیبادی‌ها)، یااینترفرونآلفا -۲b، که محرکی برای واکنش ایمنی است، دریافت کرده بودند.

بر اساس مشاهدات محققان معتقدند درمان‌های شامل ترکیب داروهای ضد میکروبی دارای تأثیر مثبت زیادی نیست.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد