گزارش

فرماندارحفاظت از منابع آب را نیازمند عزم جدی تمامی دستگاهای متولی دانست

سرویس: شهرستانکد خبر: 311093|09:03 - 1399/02/04
نسخه چاپی
فرماندارحفاظت از منابع آب را نیازمند عزم جدی تمامی دستگاهای متولی دانست
پایگاه خبری امروله : جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان صحنه در فرماندار شهرستان ،و اعضای این شورا در محل فرمانداری برگزار شد.

به گزارشامروله، جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان صحنه به ریاست علیرضا حیدری  فرماندار شهرستان ،و اعضای این شورا در محل فرمانداری برگزار شد.

 

علیرضاحیدری فرماندار شهرستان در این جلسه بیان داشت: با توجه به اینکه کشور هم‌اکنون در حال تجربه مشکلات جدی آب است و خشک‌سالی‌های مکرر توأم با برداشت بیش از حد آب‌های سطحی و زیرزمینی، وضعیت آب کشور را به سطح بحرانی رسانده‌ است و از نشانه‌های این وضعیت خشک شدن دریاچه‌ها، رودخانه‌ها و تالاب‌ها، کاهش سطح آب‌های زیرزمینی، فرونشست زمین، تخریب کیفیت آب، فرسایش خاک، بیابان‌زایی و طوفان‌های گرد و غبار است، و شهرستان صحنه نیز از این مقوله مستثنی نیست پیشگیری از بروز بحران آب در منطقه در سنوات آتی نیازمند عزم جدی دستگاهای مسئول و التزام عملی ایشان به ایفای تکالیف قانونی‌شان است.

 

حیدری خاطر نشان کرد: می توان با توسعه زیر بخش های کشاورزی از جمله ایجاد واحد های دامداری و صنایع تبدیلی وابسته ، در طول یک دوره زمانی برنامه ریزی شده و کشت محصولات کم آب بر در شهرستان ، وضعیت منابع آبی را بهبود بخشید تا انشااله نسل های آینده با مشکلات کمتری مواجه گردند.

 

در پایان تشکیل کمیته پیشگیری از کشت برنج در سطح شهرستان،انسداد چاههای غیر مجاز،اطلاع رسانی ممنوعیت کشت برنج توسط جهاد کشاورزی و امور آب ؛قطع و جمع آوری انشعاب برق چاهای مجازی که اقدام به کشت برنج میکند توسط اداره برق ،رفع تصرف بسترهای رودخانه گاماسیاب و نصب کنتور هوشمند بر روی چاهای مجاز از مهمترین مصوبات این جلسه بود.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد