مدیر جهاد کشاورزی شهرستان صحنه خبر داد

خسارات تگرگ به ۳۶۰ هکتار از مزارع شهرستان صحنه

سرویس: شهرستانکد خبر: 311119|07:31 - 1399/02/07
نسخه چاپی
خسارات تگرگ به ۳۶۰ هکتار از مزارع شهرستان صحنه
پایگاه خبری امروله : مدیر جهاد کشاورزی شهرستان صحنه گفت : بارش شدید باران و تگرگ در شبانه روز گذشته به ۳۶۰ هکتار از مزارع شهرستان صحنه خسارت زد.

اصلان غغفاری در گفتگو باامروله، با اشاره به بارش شدید باران و تگرگ در غروب و شامگاه پنجشنبه چهارم اردیبهشت ماه در سطح چند روستای این شهرستان گفت: در کنار بهره مندی عمده روستا‌ها از این نعمت الهی، متاسفانه در سطح چند روستای منطقه چمچمال و حومه صحنه، شاهد خسارت تگرگ و سیل به برخی مزارع کشاورزان بودیم.

 


وی ادامه داد : روستا‌های یکدانگی، مال امیری سفلی و علیا، چقاجانعلی، سرآسیاب و سیاه چقا از جمله روستا‌هایی هستند که در بارش‌های شب گذشته دچار خسارت شدند.

 


غغفاری با اشاره به این که بیشترین خسارت در مزارع گندم، جو، کلزا و چند قطعه از باغات (بصورت پراکنده) دیده میشود، گفت: جمعا به حدود ۳۶۰ هکتار از اراضی بین ۱۰ تا ۳۰ درصد خسارت وارد شده و در برخی مزارع در سطوح پایین و عمدتا در محصول جو دیم مقدار خسارت تا مرز ۶۰ درصد نیز مشاهده می‌شود.

 


مدیر جهاد کشاورزی صحنه همچنین به تلف شدن تعداد ۵ راس دام سبک (گوسفند) در اثر صاعقه در روستای سیاه چقا اشاره کرد و افزود: با توجه به آبگرفتگی برخی اراضی و گِل بودن سطح مزارع، به محض مساعد شدن شرایط و در اسرع وقت نسبت به اعزام اکیپ کارشناسان فنی جهت ارزیابی و برآورد خسارت ریالی اقدام خواهد شد.