مدیرعامل تعاون روستایی کرمانشاه خبر داد

پیش‌بینی خرید ۱۱ هزار تن کلزا در کرمانشاه

سرویس: اخبار استانکد خبر: 311163|11:31 - 1399/02/10
نسخه چاپی
پیش‌بینی خرید ۱۱ هزار تن کلزا در کرمانشاه
مرصادنیوز: مدیرعامل تعاون روستایی استان کرمانشاه از پیش‌بینی خرید ۱۱ هزار تن کلزا در این استان خبر داد.

به گزارشامروله، ایرج صفایی در گفتگو باشبکه اطلاع رسانی مرصاداظهار داشت: تاکنون ۲ جلسه به منظور خرید تضمینیکلزابرگزار شده و ۱۸ کمیسیون در سطح شهرستان‌های مختلف که در آنهاکلزاکشت شده، تعیین شده است.

وی افزود: همه کمیسیون‌ها آماده انجام خرید هستند، باسکول‌ها نیز استاندارد سازی شده و بلافاصله پس از برداشت خرید انجام خواهد شد.

مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه تصریح کرد: بنا به اعلام سازمان جهاد کشاورزی میزان پیش‌بینی خریدکلزادر سطح استان به ۱۱ هزار تن خواهد رسید.

صفایی گفت: همچنین ۳۰ درصد خرید تضمینی گندم توسط این شرکت و مابقی توسط غله و خدمات بازرگانی خریداری خواهد شد.

این مسئول خاطر نشان کرد: در حال حاضر کمیسیون‌های خرید تضمینی گندم نیز آماده هستند اما زمان و نرخ خرید و روند ساز و کار باید از سوی ستاد برداشت استان اعلام شود که تاکنون جلسه آن تشکیل نشده است.

وی با بیان اینکه به طور معمول خرداد ماه برداشتکلزاو گندم در مناطق گرمسیری آغاز می‌شود، بیان داشت: در بحث برداشت چغندر پاییزه نیز با توجه به اینکه ۵۰۰ هکتار چغندر پاییزه در مناطق گرمسیری استان شامل قصرشیرین وسرپلذهابکشت شده بود و بنا به تصمیم کمیته برداشت از بیست و پنجم اردیبهشت ماه برداشت چغندر پاییزه نیز آغاز خواهد شد.

مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود از هر هکتار ۶۰ تا ۷۰ تن برداشت و به ۲ کارخانه در اسلام آباد غرب و بیستون تحویل داده شود.

این مسئول با اشاره به اینکه استان کرمانشاه در زمینه کشت چغندر پاییزه از استان‌های پیش رو در کشور است، افزود: در سه استان فارس، ایلام و کرمانشاه ۸۰۰ هکتار چغندر پاییزه کشت شده که ۵۰۰ هکتار آن تنها به استان کرمانشاه اختصاص دارد.