نماینده کرمانشاه در مجلس یازدهم:

مجلس باید برخورد با سفیر جاسوس آلمان را از وزیر خارجه مطالبه کند

سرویس: اخبار استانکد خبر: 311276|09:53 - 1399/02/23
نسخه چاپی
مجلس باید برخورد با سفیر جاسوس آلمان را از وزیر خارجه مطالبه کند
مرصادنیوز: نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در واکنش به ماجرای سفیر جاسوس آلمان گفت: از آنجا گاهی سفارتخانه‌ها محل حرکت‌های مخفیانه جاسوسی برای اشراف اطلاعاتی و اقدامات خرابکارانه می شود، کمیسیون امنیت ملی مجلس باید از وزیر مطالبه کنند.

به گزارشامروله، محمد رشیدی در گفتگو با خبرنگارشبکه اطلاع رسانی مرصاد در خصوص حواشی سفیر آلمان و جاسوس بودنش اظهار داشت: اعتبارنامه سفرا توسط وزارت امور خارجه تائید می‌شود که دستگاهی دیپلماسی با نیروهای امنیتی و اطلاعاتی است و با اشراف خاصی به انجام امور می پردازد، لذا این موضوع ارتباط سفیر آلمان در ایران با موساد و جاسوسی وی از ماه ها قبل شنیده شده که اگر محرز شده باشد یا از سر نا آگاهی بوده و یا تخلفی صورت گرفته که باید با آن برخورد شود.

وی افزود: در سال ۸۸ هم شاهد دخالت آشکار سفارتخانه‌های انگلیس، فرانسه و آلمان در ایران بودیم که حتی آنها بین اغتشاشگران حاضر و دستگیر شدند و به این موضوع اعتراف هم کردند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس یازدهم تصریح کرد: ممکن است از ناحیه دولت هایی که به دنبال ایجاد سلطه بر کشورهای دیگر هستند چنین حرکت‌هایی دیده شود بنابراین همه سفارتخانه‌ها باید رصد شود.

رشیدی بیان کرد:  از آنجا گاهی سفارتخانه ها محل حرکت‌های مخفیانه جاسوسی برای اشراف اطلاعاتی و اقدامات خرابکارانه می شود، مانند آنچه که در فتنه ۸۸ دیده شد دستگاه دیپلماسی باید به رصد سفارت خانه ها بپردازد.

وی تصریح کرد: در مجلس شورای اسلامی نیز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی باید اشراف اطلاعاتی داشته باشد و از وزیر مطالبه کنند.

این نماینده مجلس عنوان کرد: مقام معظم رهبری در سال های قبل فرمودند سیاست خارجی باید بر مبنای عزت، حکمت و مصلحت بنا شود، اینکه اکنون ما در برابر تحریم ها سر خم نکرده ایم برای حفظ استقلال و عزت ملت است و این باید در برقراری روابط خارجی نیز اولویت نخست باشد.

رشیدی گفت: هر کشوری که نسبت به دیپلمات‌ها و اتباع ایرانی دچار لغزش و انحراف شود باید سفیر آن کشور احضار شود و با آنها مقابله به مثل شود.

وی افزود: رفتار بر اساس مصلحت و حکمت و حفظ عزت و استقلال کشور از اوجب واجبات است بنابراین وظیفه دستگاه دیپلماسی برخورد عزتمندانه است.