نماینده مردم کرمانشاه در مجلس:

کمک‌های مومنانه یک الگوی رفتاری برای تمام عرصه‌هاست

سرویس: اخبار استانکد خبر: 311305|09:58 - 1399/02/25
نسخه چاپی
کمک‌های مومنانه یک الگوی رفتاری برای تمام عرصه‌هاست
مرصادنیوز: نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی، کمک‌های مومنانه را یک الگوی رفتاری برای تمام عرصه‌ها دانست.

به گزارشامروله، محمد رشیدی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد با تقدیر از حرکت ارزشمند کمک‌های مومنانه و استقبال گسترده ملت شریف ایران از این اقدام بزرگ اظهار داشت: معمولا هر اتفاق ناخوشایندی که در کشور به وقوع می‌پیوندند زمینه ظهور و بروز نیروهای جهادی، تلاشگر، مومن و مخلص را فراهم می کند و این حضور بسیار ارزشمند است.

وی به حضور جهادگران در سیل، زلزله و حوادث این چنینی در مددرسانی به مردم اشاره کرد و افزود: امروز هم با توجه به شیوع بیماری کرونا و وضعیت نامناسب مردم از لحاظ اقتصادی شکل‌گیری طرح کمک‌های مومنانه در لبیک این نیروهای جهادی به فرمان مقام معظم رهبری کار قابل تقدیری بود.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس یازدهم گفت: امروز می‌بینیم که نیروهای جهادی در محلات، پایگاه ها و مساجد برای شرکت در امر خیر کمک‌های مومنانه پای کار آمده اند.

وی وجود این نیروها و چنین اقداماتی را از رویش های انقلاب و اسلام دانست و عنوان کرد: هرجا به مجاهدتهای این نیروها اتکا کرده‌ایم نقاط ضعف ما پوشش داده شده و سربلند شده ایم.

رشیدی خاطرنشان کرد: این الگویی رفتاری برای تمام عرصه های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی است تا اینگونه به میدان آمده و بر مشکلات فائق شویم.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در لبیک به فرمایش حکیمانه و به موقع مقام معظم رهبری هسته های خوبی تشکیل و کمک های بسیاری در راستای انجام کمک های مومنانه جمع آوری شد.

وی بیان داشت: حتی اقشاری که تصور نمی شد پای کار بیایند این دعوت را لبیک گفتند، در این میان حضور تمام اقشار از جمله جوانان، فرهنگیان، کسبه و بازاریان و نیروهای جهادی و تلاشگر - که در امر محرومیت زدایی کار می کردند -  سبب پوشش بسیاری از مشکلات شد.

رشیدی به مشکلات اقتصادی فعلی بر اثر شیوع کرونا اشاره کرد و افزود: برخی افراد جامعه از جمله کارگران روزمزد برای گذران معیشت خود مشکلات جدی دارند و این کمک‌ها بسیار به آنها حائز اهمیت است.

این نماینده مجلس معتقد است که این کمک ها نباید تنها مختص ماه مبارک رمضان باشد بلکه باید به طور مستمر ادامه یابد تا مشکلات برطرف و فضایی برای رونق کسب و کار فراهم شود.

وی همچنین از تمام افراد به ویژه آنهایی که تمکن مالی دارند دعوت کرد که اهدای کمک‌های مومنانه به خانواده های نیازمند را ادامه دهند زیرا چنین کمک‌هایی موجب نزول رحمت و برکات الهی می شود و همچنین سبب تقویت فرهنگ بسیار ارزشمندی در کشور خواهد شد.