کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت کرمانشاه خبر داد

پلمب ۱۲ خبازی متخلف در کرمانشاه/ نظارت جدی بر مزارع سبزی‌کاری

سرویس: اخبار استانکد خبر: 311344|10:40 - 1399/02/29
نسخه چاپی
پلمب ۱۲ خبازی متخلف در کرمانشاه/ نظارت جدی بر مزارع سبزی‌کاری
مرصادنیوز: کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه از پلمب ۱۲ خبازی متخلف در این استان به دلیل عدم رعایت نکات بهداشتی خبر داد.

به گزارشامروله، بهمن خدادادیان در گفتگو باشبکه اطلاع رسانی مرصاداظهار داشت: در ماه مبارک رمضان بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی به ویژه آش و حلیم فروشی‌ها، قنادی‌ها، فروشگاه‌های بزرگ و نانوایی‌ها نظارت جدی اعمال می‌شود.

وی افزود: همچنین نمونه برداری از مواد غذایی به ویژه زولبیا و بامیه به منظور اطمینان از عدم استفاده از رنگ انجام می‌شود با این حال متأسفانه شاهد دو مورد استفاده از شربت معده در روغن زولبیا و بامیه بودیم که هر دو مورد به علت تهدید سلامت مردم و تقلب در مواد غذایی پلمب شد.

کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه گفت: در راستای مبارزه با کشتار غیرمجاز دام با اجراییات، نیروی انتظامی و دامپزشکی اقداماتی در دست اجرا است هر چند که برخورد به کندی انجام می‌شود.

خدادادیان تصریح کرد: نظارت بر مزارع سبزی کاری آغاز شده زیرا ممکن است شماری از کشاورزان بخواهند از فاضلاب رودخانه قره سو به منظور آبیاری سبزی و صیفی استفاده کنند بر همین مبنا با ادارات جهاد کشاورزی و آب گشت‌های مشترک در این زمینه انجام تشکیل شده است.

این مسئول عنوان کرد: در حال حاضر درصد ارائه آموزش به کشاورزان، صدور اخطاریه به کشاورزانی که سابقه قبلی داشتند و برخورد با متخلفین احتمالی هستیم.

وی خاطر نشان کرد: ۲۳ روستا در اطراف رودخانه قره سو وجود دارد که امکان استفاده فاضلاب را دارند بر همین مبنا درصدد نظارت و برخورد جدی با افراد خاطی هستیم.

کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه ادامه داد: همچنین نمونه برداری از آب شرب روستایی و شهری انجام می‌شود تا از نظر میکروبی شیمیایی و همچنین وجود برخی از فلزات سنگین نظیر نیترات، نیتریت و… بررسی‌های لازم انجام شود.

این مسئول افزود: با توجه به نزدیک شدن به فصل گرم سال با همکاری شرکتآبفاربازدیدهای مشترکی از مجتمع‌های آبرسانی روستایی به ویژه در منطقهسرفیروزآبادکه ۱۱۰ روستای آن از منابع آب پایدار محروم هستند، انجام می‌شود.

خدادادیان گفت: در صدد هستیم در مناطق روستایی منابع آب به صورت مجتمع‌های آبرسانی با استفاده از چاه‌های آب انجام شود اما این فرایندزمانبرو هزینه‌بر است و تا آن زمان باید همچنان نظارت‌های جدی بر منابع آب روستایی انجام شود.

لزوم نظارت جدی بر عرضه خارج از شبکه لبنیات

وی خاطر نشان کرد: در بازار نواب و انتهای مسکن با وجود شیوع بیماری تب کریمه کنگو شاهد عرضه دل و جگر و کله‌پاچه هستیم که مردم باید ازدستفروشانگوشت و لبنیات را خرید نکنند البته گوشتی که در کشتارگاه‌ها عرضه می‌شود مرحله پیش سر را گذرانده و فاقد بیماری تب کریمه کنگو خواهد بود.

کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه عنوان کرد: متأسفانه در حال حاضر در برخی از نقاط شهر شاهد عرضه لبنیات خارج از شبکه هستیم که باید اجراییات و دامپزشکی هر چه سریع‌تر نسبت به تعیین تکلیف این موضوع اقدام کنند.

این مسئول گفت: همچنین در بحث شیوع ویروسکرونامتأسفانه یک چهارم جمعیت نسبت به این موضوع بی تفاوت عمل می‌کنند و همین افراد سبب انتشار ویروسکرونامی‌شوند تا جایی که طی روزهای اخیر شاهد افزایش شمار مبتلایان و افراد بستری در بیمارستان هستیم و همین سبب ارائه هشدارهایی از سوی استانداری برای تعطیلی واحدهای صنفی و قرنطینه در صورت ادامه یافتن موضوع شده است.

معدوم سازی یک تن مواد غذایی غیرمجاز در کرمانشاه

وی افزود: در ماه مبارک رمضان ۸۰ مورد نمونه برداری از مواد غذایی نظیر آش، حلیم و زولبیا بامیه انجام‌شده که در نهایت منجر به پلمب ۱۰ واحد عرضه مواد غذایی شد همچنین در حال حاضر یک هزار و ۱۵۰ نانوایی در سطح کرمانشاه فعال است که بیشتر آنها همکاری خوبی در رعایت نکات بهداشتی داشتند اما در نهایت به ۱۰۰ نانوایی متخلف تذکر داده شد و ۱۲ واحد نیز پلمب شدند.

کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه گفت: تاکنون یک تن مواد غذایی غیر مجاز، تاریخ مصرف گذشته و فاسد معدوم شده است.

این مسئول بیان داشت: یک شعبه ویژه برای رسیدگی به تخلفات بهداشت و درمان در دادسرا اختصاص یافته که سبب سهولت در رسیدگی به موارد تخلف شده است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد