به امید مذاکره؛

«هوک» باز هم علیه ایران خیالبافی کرد!

سرویس: ایران و جهانکد خبر: 311375|10:09 - 1399/02/31
نسخه چاپی
«هوک» باز هم علیه ایران خیالبافی کرد!
نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، بدون ارائه هرگونه شواهدی مدعی شد کارزار فشار حداکثری جواب داده و ایران اکنون بر سر دو راهی انتخاب گرفتار شده است.

به گزارشامروله، به نقل از نیویورک تایمز، برایان هوک نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در تازه‌ترین اظهارات خود مدعی شد فشارها علیه تهران به حدی کارساز بوده که اکنون سران ایران چاره‌ای جز آن ندارند که از ۲ گزینه مذاکره با دولت ترامپ یا مواجهه با فروپاشی اقتصادی، یکی را انتخاب کنند!

وی در ادامه این ادعاها می‌افزاید: برای بیش از ۳ سال، از راه بازدارندگی و دیپلماسی، با ایران مقابله و آن را مهار کرده‌ایم. ایران به خاطر تحریم‌های ما در هم شکسته است.

به گزارش مهر، ادعای هوک در حالی مطرح می‌شود که بعد از خروج یک‌جانبه دولت واشنگتن از برجام که در اردیبهشت سال ۹۷ روی داد؛ به رغم تمام فشارهای اقتصادی و اقدامات تروریستی علیه ایران که دایره آن از بازگرداندن تحریم‌های نفتی تا ترور سردار حاج قاسم سلیمانی گسترده می‌شود، تهران از تسلیم دربرابر باج‌خواهی‌های دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا، امتناع کرده و این موضوع آنچنان واشنگتن را به خشم آورده که به دنبال راهی برای بازگشت گزینشی به برجام برای دسترسی به قابلیت استفاده از مکانیسم ماشه با هدف در هم کوبیدن برجام است.

خواست آمریکا مبنی بر مشارکت دوباره در برجام، از سوی اعضای باقی مانده در توافق هسته‌ای نیز به دیده تردید نگاه می‌شود تا جایی‌که روسیه و چین آن را توقعی غیرمعقول تلقی می‌کنند و طرفین اروپایی هم آن را امری دشوار و دور از دسترس ارزیابی کرده‌اند.