چکاپ‌های مهم را به خاطر کرونا به تاخیر نیاندازید

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 311376|10:11 - 1399/02/31
نسخه چاپی
 چکاپ‌های مهم را به خاطر کرونا به تاخیر نیاندازید

به گزارشامروله،  پزشکان تاکید دارند شیوع کروناویروس جدید نباید موجب شود تا افراد نسبت به علائم بیماری‌ها بی‌توجه باشند. به طور مثال نباید صرفا به دلیل بحران همه‌گیری این بیماری در رسیدگی به موقع به علائمی چون بروز برآمدگی در سینه یا مشاهده خون در موفوع سهل‌انگاری کرد.

متخصصان آمریکایی اظهار داشتند: مواردی مشاهده شده که نشان می‌دهد برخی تشخیص‌های سرطان به دلیل اختلال در خدمات درمانی و مراقبتی ناشی از شیوع بیماری کووید ۱۹ به تاخیر افتاده است.

این متخصصان تاکید دارند: به افراد توصیه می‌شود در صورتیکه با علائم احتمالی سرطان مواجه شدند فورا با پزشک مشورت کنند. به طور مثال، از جمله نشانه‌های سرطان روده وجود خون در مدفوع، احساس نفخ و خستگی مداوم است.

علائم سرطان پوست نیز شامل بروز زائده روی پوست است که بزرگی، رنگ و شکل آن تغییر می‌کند. همچنین لازم است نسبت به زخم‌هایی که بهبود پیدا نمی‌کنند و زائده‌های زگیل مانند که پوسته پوسته شده یا دچار خونریزی می‌شوند دقت کافی داشت.

به گزارش هلث‌دی نیوز، در عین حال سرفه‌های مداوم یا تنگی نفس که بهبود پیدا نکند و وخیم‌تر شود، احساس درد در دنده یا شانه‌ها، کاهش بی‌دلیل وزن یا وجود خون در خلط از جمله علائم سرطان ریه هستند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد