توضیحات تامین اجتماعی درباره عدم اعمال افزایش حقوق جدید برای برخی کارگران

سرویس: اخبار استانکد خبر: 311402|10:46 - 1399/03/06
نسخه چاپی
توضیحات تامین اجتماعی درباره عدم اعمال افزایش حقوق جدید برای برخی کارگران
مرصادنیوز: مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه توضیحاتی را در زمینه عدم اعمال افزایش حقوق جدید برای برخی کارگران ارائه کرد.

به گزارشامروله، حمیدرضا قاسمی در گفتگو باشبکه اطلاع رسانی مرصاددرباره عدم اعمال افزایش حقوق جدید در پرداختی به برخی کارگران، اظهار داشت: هنگامی که کارفرمایان لیست حق بیمه را ارائه می‌دهند در صورتی که افزایش حقوق سال جدید را اعمال نکنند جریمه خواهند شد.

وی افزود: اگرچه سازمان تأمین اجتماعی آماده دریافت اطلاعات مرتبط با حداقل حقوق مشاغل مختلف است اما هنوز این امر محقق نشده و پرداختی‌ها بر اساس حقوق سال ۹۸ انجام می‌شود.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان کرمانشاه تصریح کرد: کارگران نگران نباشند زیرا ما بهالتفاوتافزایش حقوق توسط کارفرما به آنها پرداخت می‌شود و مشکلی در زمینه وجود ندارد.

قاسمی گفت: در گذشته نیز در ماه‌های ابتدای سال مبنای پرداخت حقوق سال قبل بود و پس از یک و یا دو ماه افزایش حقوق اعمال می‌شد امسال به دلیل شیوع ویروسکرونااین روند اندکی طولانی‌تر شده است.

وی عنوان کرد: کارگرانی که هنوز افزایش حقوق جدید در پرداختی به آنها تغییری نداشته می‌توانند به واحد نام‌نویسی یا درآمد یا کارشناسان مشاوره در چهار شعبه تأمین اجتماعی مراجعه کنند.

این مسئول بیان داشت: در صورتی که کارفرمایی حقوق کارگران را کسر کند سازمان تأمین اجتماعی برای وی جریمه‌های سنگینی در نظر خواهد گرفت که البته کارفرمایان به قانون تأمین اجتماعی واقف هستند و حداقل حقوق کارگران را رعایت می‌کنند.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان کرمانشاه با بیان اینکه بازرسی از کارگاه‌ها به این منظور نیز انجام می‌شود، افزود: این بازرسان حین بازرسی از کارگاه‌ها، تعداد روزهای مورد نیاز برای بیمه و نیز پرداختی به کارگران را درج می‌کنند و اگر مغایرتی با لیست ارائه شده توسط کارفرما وجود داشته باشد کارفرما جریمه و متضرر خواهد شد.

قاسمی با تاکید بر اینکه در حال حاضر در اعمال حقوق جدید کارگران اندکی تأخیر وجود دارد، گفت: کارفرمایان پس در دریافت میزان حداقل حقوق، تغییرات را در لیست مربوطه ارائه می‌کننددرغیراین صورت متحمل جریمه‌های سنگین می‌شوند.

وی عنوان کرد: کارفرمایان مجبور هستند دغدغه حق بیمه و افزایش حقوق کارگران را داشته باشند تا مشمول جریمه‌های سنگین نشوند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد